וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דת חדשה בשבדיה: שיתוף קבצים

5.1.2012 / 12:34

ה"קופומיזם" - שיתוף קבצים - אושר בשבדיה כדת רשמית. עכשיו מקווים המאמינים שאמונתם תכובד ורדיפתם תיפסק

שיתוף קבצים הוא דת? כך לפחות מאמינה קבוצת פיראטים שבדית. למזלה – ממשלת שבדיה מסכימה איתה. לאחר קמפיין שנמשך כשנתיים, נתנו רשויות שבדיה את התואר "דת רשמית" ל"כנסיית הקופימיזם", שסימניה המקודשים הם "העתק" ו"הדבק" (CTRL+C ו- CTRL+V).

מסתבר שבעוד שברחבי העולם – כולל שבדיה - מסתכל החוק על הורדות פיראטיות כעבירה לכל דבר, יש את אלו שמסתכלים עליה כפעילות מקודשת. איזאק גרסון, סטודנט לפילוסופיה החליט לעגן את "אמונתו הדתית" הזאת וייסד את כנסיית הקופימיזם ב-2010, בתקווה שכך יוכל למנוע תביעות נגדו ונגד משתפי קבצים נוספים. שתי בקשות שהגיש סורבו, לאחר שהכנסייה לא הצליחה לשכנע שהיא דת לכל דבר, הכוללת טקסים דתיים כתפילות, מדיטציות וכדומה. כעת נעתרה לבסוף המדינה לבקשה, ובכנסייה מקווים שהאישרור החוקי יסיר את הסטיגמה מעל שיתוף קבצים ויעצור את הפיכת "מאמיניו" לעבריינים (זאת למרות שההכרה לא הפכה את שיתוף הקבצים לחוקי בשבדיה).

"להיות מוכר על ידי המדינה זה צעד גדול. בתקווה, זה יוביל לכך שיום אחד כולנו נוכל לחיות באמונתנו מבלי חשש לתביעה. אני חושב שליותר אנשים יהיה עכשיו את האומץ להצהיר על עצמם כקופימיסטים. אולי לא פומבית, אך לפחות לאנשים הקרובים אליהם", אמר איזאק גרסון לאתר TorrentFreak, המסקר את התחום.

בחצי השנה האחרונה שילשה הכנסייה את מספר חבריה מאלף ל-3,000, והיא מצפה שהחדשות האחרונות יגרמו להרחבת השורות עוד יותר. "אנו הקופימיסטים לא רק סמכנו אחד על השני במאבק הזה, אלא על כל מי שמעתיק מידע. לכל אלו שיש להם חיבור לאינטרנט: תמשיכו להעתיק, חזקו את הקו של הקופיזם", הצהיר מייסד הדת החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully