וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת תספורת וגילוח ראש של פיליפס: עד השערה האחרונה

9.1.2012 / 13:29

מי שמעוניין במכונה שגם תקצץ את שיער ראשו וגם תגלח אותו לחלוטין ימצא תועלת רבה ב-Headgroom של פיליפס

שלום, אני אסף וכבר שנים אני מסתפר הכי קצוץ שאפשר.
("אנחנו אוהבים אותך, אסף").

כן, אני חייב להודות, זה לא שאני מת על הלוק הקצוץ, אבל שיער דליל מחד וענייני נוחות מאידך מכתיבים לי פעם בכמה שבועות להעביר את ראשי תחת התער. טוב, לא בדיוק תער – בשלב מסוים החלפתי את כיסא הספר בשירות עצמי: מכונת תספורת אותה אני מפעיל בביתי.

מכונת תספורת היא יתרון גדול למי שיכול (או שאין לו ברירה) לוותר על תסרוקת בשערו, וכל מה שהוא צריך זה דרך לגזוז את עצמו בעצמו. אפילו בעלי ידיים שמאליות (כמוני) יכולים להשתמש במכונה כזאת על עצמם ולצאת בדיוק עם אותה התוצאה אליה היה מגיע ספר שהתבקש "לעשות קצוץ". כך חוסך המסתפר הוצאה של יותר מאלף שקל בשנה על ידי תשלום חד פעמי של כמה מאות שקלים.

במהלך השנים עברו תחת ידי (ועל ראשי) מספר מכונות תספורת. כולן עשו עבודה טובה מספיק, שכן כאשר הדרישה שלך היא כה חסרת ניואנסים כ"הכי קצוץ שיש" – כל עוד זה עובד, אין יותר מדי איפה ליפול. לכן גם מכונה פשוטה ולא ממותגת עשתה בזמנו את המוטל עליה. שתי מכונות כן ממותגות בהן השתמשתי מאז עשו עבודה מהירה וטובה יותר.

שניים במחיר אחד

אחת המכונות הללו הייתה של חברת פיליפס, הידועה במכונות הגילוח והתספורת שלה. עכשיו מציעה החברה בשוק מכונה חדשה עם פיצ'ר חריג בנוף הזה: היא לא רק תספר אתכם הכי קצוץ שאפשר, אלא גם תגלח את ראשכם לחלוטין. כך היא יכולה להתאים גם לאנשים כמוני, שמסתפקים בתספורת קצוצה, אך כזו בה עדיין ניתן לראות את קצוות השיער המבצבצות, וגם את רמי קליינשטיין ודומיו – אלו שראשם נראה כאילו מעולם לא צמחה עליו שערה. להישג הזה מגיעה ה-Headgroom QC5550 של פיליפס על ידי שימוש בשני ראשים נפרדים ומתפרקים: האחד נועד לתספורת (ויכול לספר אתם מתספורת רגילה ועד קצוצה) והשני נועד לגילוח הראש. כך ניתן לבחור תספורת של בין 15 מ"מ שיער ועד 0 ממש.

ה-Headgroom QC5550 של פיליפס היא מכונה יפה שניתן בה דגש על העיצוב. היא לא נראית כמו מכונת תספורת רגילה, אלא מזכירה בצורתה יותר מכונת גילוח. מי שמסתכל על צדה האחורי ויש לו מספיק דמיון מפותח – אפילו ידמה אותה לשפופרת טלפון. העיצוב הזה מכתיב גם את האחיזה, שהיא מעט שונה ממכונת תספורת רגילה, אך כזאת שניתן להתרגל אליה מספיק מהר ולשלוט בה בצורה משביעת רצון. המכונה מתהדרת בהיותה המכשיר היחיד מהז'אנר שכולל ראש מסתובב על ציר של 180 מעלות, זאת כדי להתאים את עצמו לקווי המתאר האישיים של כל אחד. אישית, לא מצאתי צורך בפיצ'ר הזה, והשתמשתי במכונה כפי שהשתמשתי בקודמותיה, מבלי כל כיוונון מיוחד.

השימוש הראשון שלי במכונה היה לצורך תספורת קצוצה, מהסוג אליו אני רגיל במשך כל השנים הללו. הרכבתי את הראש הייעודי (ההרכבה והניתוק פשוטים), הזזתי את המתג שבורר את אורך השערה שהוא משאיר לאפשרות של הקצוץ ביותר, והתחלתי לעבוד. תוך מספר דקות ניבט אלי מהמראה ראש עם שיער קצוץ לחלוטין. ייתכן שזה היה הקיצוץ המשמעותי ביותר אותו סיפקה לי אי פעם מכונת תספורת, אך יש לציין שברמות האלו עוד חצי מילימטר לפה או לשם הוא חסר משמעות בכל מובן. כך שזה לא עושה את ההבדל, אבל לפחות מספק למי שמעוניין בתספורת הכי קצרה שאפשר – לקבל אותה.

גודעת כל שביב שיער

שבוע לאחר מכן עשיתי שימוש חוזר במכונה, ושוב הסתפרתי קצוץ. גם הפעם היה מדובר בפעולה קלה ופשוטה שהביאה את ראשי למצב בעייתי מאוד עבור מי שיחשוק למשוך לי בשיער. העבודה עם ה-Headgroom עוברת בצורה חלקה, והשימוש אינו כואב או פוצע. זה היה גם השלב בו המשכתי לאפשרות הבאה: לגלח את הפדחת לחלוטין בעזרת הראש השני שמציעה המכונה. הראש הזה מזכיר, מטבע הדברים, מכונת גילוח, וכך גם הוא עובד – רק שבמקום לגלח את הפנים, הוא מגלח את מה שיושב מעליהם.

התחושה לגלח כך את הראש (אני מבין שהקליינשטיינים למיניהם עושים זאת עם סכין גילוח) הייתה מוזרה, אך ייתכן שזה קשור לחוסר הרגל מצידי. שוב ושוב העברתי את המכונה על הפדחת כדי לגדוע כל שביב שיער שנשאר שם – מקדימה, מאחורה, בצדדים, פעם ראשונה, שניה, שלישית. בסוף נותרתי עם ראש מגולח, או לפחות הכי קרוב למגולח שמכונה שאינה סכין יכולה לספק. העברת היד על הראש לא נתנה תחושה של זקיקי שיער שנותרו שם, אלא של פדחת בתולית. היא גם גילתה שהעברה חוזרת של ראשה המגלח של המכונה יכול לגרום לקילופי עור קטנים פה ושם, אך לא משמעותיים – אלא כאלה שנעלמים לאחר מקלחת ויום-יומיים.

כך שמבחינתי ה-Headgroom QC5550, עשתה את עבודתה נאמנה. כמכונת תספורת היא מספקת תוך כמה דקות תספורת קצוצה מאוד, וכמכונת גילוח ראש היא מספקת ראש קירח לחלוטין תוך מספר דקות גם כן (כל אחת משתי הפעולות הללו לקחה פחות מעשר דקות). השאלה עליה איני יכול לענות היא רמת השחיקה של המכשיר. גברים מגלחי ראש (ולא סתם "מסתפרים") עושים את הפעולה הזאת לעתים תכופות, כדי לא לתת לזקיקי השיער אפילו את ההזדמנות לבצבץ. את התשובה לשאלה האם הראש המגלח נותן את אותו שירות שנתן בפעם הראשונה גם בפעם החמישים בה משתמשים בו, יוכל לענות רק מי שהתנסה במספר התגלחות הזה. בינתיים אפשר לנסות לבנות על הבטחת היבואן שהמכונה מצוידת בלהבים מפלדת אל חלד בעלי יכולת השחזה עצמית.

סיכום

ה- Headgroom QC5550 של פיליפס היא מכונת תספורת ברמה גבוהה ששווה את ההשקעה – כל עוד אתם מעוניינים לא רק בתספורת, אלא גם בגילוח ראש. היא אמנם זולה יחסית לעובדה שהיא מציעה יחדיו שני פיצ'רים שונים – התספורת והגילוח (490 ¤), אך מי שמעוניין בתספורת בלבד יוכל למצוא בשוק מכונות טובות איכותיות מספיק למשימה בסיסית זאת בכמעט חצי המחיר. המכונה מגיעה עם נרתיק אחסון ומראה קטנה בה ניתן להשתמש במהלך הגילוח גם מבלי להחזיקה – שכן בצידה האחורה מותקן גומי שמתלבש על כף היד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully