וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט יהרוג את הסקרים

גדי להב

10.1.2012 / 13:02

באינטרנט ניתן למדוד לא רק את עמדתם האנשים, אלא גם את תחושותיהם כלפי המועמדים

מערכת הבחירות בארה"ב נפתחה השבוע רשמית עם הפריימריז של המפלגה הרפובליקאית באיווה. וכצפוי, כמו בכל אירוע חדשותי בשנים האחרונות, לצד הדיווח על האירוע צצים כמו טפילים גם דיווחים על מערכת היחסים שמנהל אותו אירוע עם האינטרנט. חיסול אוסמה בן לאדן והאינטרנט, האביב הערבי והאינטרנט, ועכשיו סרט ההמשך בסדרה: בחירות 2012 והאינטרנט.

בבחירות 2008 האינטרנט היה אחד משוברי השוויון של ברק אובמה. הוא פתח חשבונות בטוויטר ובפייסבוק, שאז היו עדיין אתרים למתלהבים, הוא גייס תרומות באינטרנט, הוא אפילו פתח רשת חברתית משלו. הנוכחות הזאת גרמה לו להיראות צעיר ומגניב, בטח ליד ג'ון מקיין. שימו את האיש והבלאקברי ליד הגנרל שכנראה לא יודע איך מדליקים מחשב, ותשאלו את עצמכם למי הצעירים יצביעו.

אובמה נוכח ברשת גם כיום, ובמקומות החמים. הוא החל לפרסם טאמבלר, הוא פתח חשבון בפורסקוור, ובשבוע שעבר גם באינסטגרם. אין ספק, מישהו במטה יודע את העבודה. אבל השנה הוא יצטרך הרבה יותר מלהיראות קול כדי לנצח.

"מדד טוויטר" זה הרייטינג החדש

האינטרנט משמש גם ככלי לחיזוי התוצאות. בבחירות הקודמות נהוג היה להשוות את מספר החיפושים של שמות המועמדים בגוגל. השנה נוספים למדד הזה כלים במדיה החברתית. "וושינגטון פוסט", לדוגמה, מציג את "מדד טוויטר", שסופר את מספר הריטוויטים והאזכורים שלהם זוכה כל מועמד. האתר Inside Facebook מפרסם את מספר המצטרפים לעמודי האוהדים של כל מועמד. אבל הניסיון המעניין ביותר הוא זה של האתר Mashable יחד עם חברת המחקר גלובל פוינט. הם פיתחו "מדד טוויטר" המשלב בין מספר הציוצים לבין אופיים - אם הם חיוביים או שליליים. ביום שלישי, יום לפני הפריימריז, פורסמו התוצאות, שלפיהן ריק סנטורום קורע את הקלפיות עם 35% ואחריו רומני עם כ-22%.

רומני ניצח לבסוף, בפער בלתי ניתן לחיזוי של שמונה קולות. לכאורה טוויטר נכשל. אבל המדד הזה הצליח היכן שכל השאר נכשלו - הוא זיהה את צמיחתו המפתיעה של ריק סנטורום. הוא גם ידע לחזות את סדר המועמדים בתוצאות למעט המנצח. שמונה קולות, והתחזית היתה קולעת בול. יותר מזה - הנתון במדד טוויטר מצביע על התנופה שבה נמצא סנטורום, ומגמה היא מה שחשוב בבחירות האלו.

כלי המדידה הבלתי מעורער של מערכות הבחירות הוא סקר דעת הקהל. אבל לאינטרנט יש פוטנציאל חיזוי גדל בהרבה מזה של סקר טלפוני מיושן. מיליוני אנשים מזוהים שם בשמם ופרטיהם. אפשר למדוד לא רק את עמדתם, אלא גם מה הם מרגישים כלפי כל מועמד. עשרה חודשים נותרו לנו עד הבחירות לנשיאות. במהלך הזמן הזה יצוצו עוד ועוד כלים למדידת מצב הרוח הלאומי באינטרנט. חלק יהיו טובים יותר וחלקם פחות, אבל המטרה כבר סומנה: סקר דעת הקהל הישן והטוב חי על זמן שאול.


עוד בנושא:

- ברק אובמה נרשם לפורסקוור

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully