וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אנשים מתנהגים בפייסבוק כמו במציאות

13.1.2012 / 12:27

מחקר חדש קובע כי בני-האדם אינם יוצרים פרסונה שונה ברשת החברתית והתנהגותם בה למעשה משקפת את אופיים האמיתי

ההנחה שבני אדם יוצרים באינטרנט אישיות אחרת מזו שהם מחזיקים במציאות מופרכת במחקר חדש שבוצע באוניברסיטת טקסס. המחקר חשף קשר חזק בין האישיות האמיתית וההתנהגות בפייסבוק, מצא שמשתמשי פייסבוק אינם שונים און-ליין מדמותם אוף-ליין, ושהתנהגותם ברשת משקפת את זו שבחייהם האמיתיים.

החוקר, פרופסור סמואל ד.גוסלינג, בדק מספר תכונות אופי בולטות: פתיחות, מצפוניות, מוחצנות, נינוחות ונוירוטיות. הוא גילה שאנשים שאוחזים בתכונות אלו משקפים אותן גם ברשת החברתית. כך, למשל, דיווחו משתמשים מוחצנים על כך שיש להם מספר חברים גבוה בפייסבוק ושהם מפרסמים רבות ברשת. אנשים מופנמים, בצורה לא מפתיעה, ייצרו פחות אינטראקציה ברשת. אנשים מצפוניים, המאופיינים במשמעת עצמית, דיווחו על שימוש מועט בפייסבוק מבזבזת הזמן, בעוד שאנשים שלא מוגדרים ככאלו דיווחו על כך שהם משתמשים ברשת כדי לדחות ביצוע משימות שעליהם לבצע. אנשים המוגדרים כפתוחים התגלו ככאלו שהשתמשו בפייסבוק כדי לגלות פעילויות חדשות ולהכיר אנשים.

המחקר מסכם באומרו שברשת החברתית לא ניתן לברוח מהמציאות, ושהיא למעשה מיקרוקוסמוס של העולמות החברתיים של בני האדם ושלוחה של התנהגותם בעולם האמיתי.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully