וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופרט מרדוק מאשים את גוגל: "מנהיגת פיראטיות"

16.1.2012 / 13:57

איל ההון רופרט מרדוק מאוכזב מהתנגדות ממשל אובמה לחוק האנטי-פיראטיות ומביע זאת בציוצים קשים בטוויטר

חילופי מהלומות בין איל ההון רופרט מרדוק לענקית האינטרנט גוגל. ביום שבת השתמש מרדוק בחשבון הטוויטר החדש יחסית שלו כדי לצייץ בגנות החברה, לכנות אותה "מנהיגת פיראטיות" ולטעון שיש לה השפעה רבה מדי על הממשל האמריקאי. זאת בעקבות הצהרת הנשיא ברק אובמה כי ממשלו מתנגד להצעת חוק האנטי-פיראטיות SOPA, עליה נמתחת ביקורת שהיא צנזוריאלית וסותרת את חופש הביטוי. חברת התקשורת של מורדוק, Newscorp, וחברות תקשורת אחרות תומכות בהצעת החוק.

"אובמה משתף פעולה עם אלו שמאיימים על יוצרי תוכנה בפיראטיות, זו פשוט גניבה", צייץ מרדוק. לאחר מכן האשים שגוגל היא "מנהיגת פיראטיות שמזרימה סרטים בחינם ומוכרת מודעות סביבם. לא פלא שהיא משקיעה מיליונים בלובי פוליטי".

גוגל הגיבה פומבית על האשמות אלו בהודעה רשמית. "מדובר בשטויות. בשנה שעברה הסרנו מתוצאות החיפוש 5 מיליון עמודי רשת שמפירים זכויות והשקענו יותר מ-60 מיליון דולר נגד מודעות לא תקינות. אנו נלחמים בפיראטיות ובזיופים בכל יום", מסרה דוברת החברה. "אנו מאמינים, כמו חברות טכנולוגיה רבות אחרות, שהדרך הטובה ביותר לעצור פיראטיות היא דרך חקיקה מכוונת מטרה שתדרוש מרשתות פרסום ואמצעי תשלום להסיר אתרים המוקדשים לפיראטיות – כפי שאנו עשינו".

אתמול (א') צייץ מרדוק מסרים מעט פשרניים יותר. "גוגל היא חברה נהדרת שעושה דברים מלהיבים רבים, אך יש תלונה אחת לגביה – והיא חשובה", כתב, והוסיף ציוצים נוספות בגנות הקלות במציאת תכנים פיראטיים.


עוד בנושא:

- ממשל אובמה מתנגד ל-SOPA
- SOPA: סופו של האינטרנט כפי שאנו מכירים אותו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully