וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי המחאה: התמיכה ב-SOPA ו-PIPA מצטמצמת

מחאת האינטרנט הגדולה נגד הצעות החוק SOPA ו-PIPA, בה נאספו יותר מ-5 מיליוני חתימות, מניבה פירות ראשונים

מחאת הרשת הגדולה מתחילה להראות את תוצאותיה. אתר ArsTechnica מדווח כי 18 חברי סנאט הודיעו ביממה האחרונה על הסרת תמיכה בחקיקת PIPA - אחת משתי הצעות החוק מעוררות המחלוקת נגדן מחו אתמול חברות אינטרנט רבות, שנועדו לעצור פיראטיות מקוונת. בנוסף, נראה כי גם התמיכה בהצעת האחות שלה, SOPA, שעוברת דרך בית הנבחרים, הצטמצמה גם היא.

נזכיר כי אתמול (רביעי), פצחו מספר אתרי אינטרנט גדולים בפעולת מחאה חינוכית, שנועדה להסביר לציבור בארה"ב ומחוצה לה את הסכנות שבשני החוקים, ולבקש מאזרחי ארה"ב לפנות לנבחריהם בבקשה להסיר את התמיכה. בין האתרים שהשתתפו במחאה ניתן למצוא את גוגל, ששמה מלבן שחור גדול על כל הלוגו שלה במחאה על אפשרות צנזורת האינטרנט, ואת ויקידפיה האנגלית שהוחשכה ל-24 שעות. אתרים רבים אחים החשיכו גם הם את המסך, או הבליטו את מחאתם בעמוד הראשי. העצומות נגד החקיקה נחתמו על ידי מיליוני אנשים, כשגוגל לבדה מדווחת על כ-4.5 מיליון חתימות.

לא ברור עדיין אם ומתי תיערך ההצבעה על SOPA ו-PIPA, בייחוד עכשיו – כשנראה ששתי הצעות החקיקה עדיין מעוררות הרבה מאוד מחלוקת – אך חברות המדיה הודיעו כבר שתמשכנה להיאבק למען יישום התקנות שלהן. נזכיר כי הדאגה נובעת מכך שאותן התקנות תאפשרנה לחברות המדיה לחסום אתרים, ולאלץ חברות ענק לצנזר עצמן, בקלות רבה יותר מאשר היום. החשש שמעלים המתנגדים לחקיקה הוא שהאצבע של החברות, ושל התובעים, תהיה קלה מדי על ההדק, מה שיוביל לחסימות שרירותיות, יחד עם פגיעה בתשתיות וחופשיות האינטרנט

עוד בנושא:

ויקיפדיה מוחשכת, גוגל מצנזרת
גם הבית הלבן נגד SOPA

  • עוד באותו נושא:
  • SOPA
  • pipa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully