וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק אירופית: שימוש בפרטים אישיים רק עם אישור

24.1.2012 / 15:55

בקשת רשות להעברת פרטי משתמשים, מחיקת פרטים לפי בקשה ואפשרות יצוא מידע הם חלק מהדרישות של הצעת חוק חדשה של הוועדה האירופית

באירופה שוקלים חוק חדש שיאלץ חברות אינטרנט דוגמת פייסבוק ואמזון לקבל ממשתמשיהן רשות מפורשת כדי להשתמש בפרטיהם האישיים, כך מדווח הניו-יורק טיימס. אם יתקבל, יאלץ את החברות החוק החדש שיזמה הוועדה האירופית למחוק לחלוטין את המידע אודות המשתמשים לפי בקשה, והן יקבלו קנסות אם לא יעשו זאת. החוק צפוי לעלות לדיון בבריסל מחר (ד') ולהתגבש בחודשים הקרובים. אם ייכנס לתוקף – יהיה זה ב-2014, אז יחול על 27 מדינות האיחוד האירופי.

אם תתקבל הצעת החוק האירופית, יהיו לדבר השלכות משמעותיות על חברות אינטרנט המשתמשות במידע של לקוחותיהן בצורות שונות. התקנות החדשות ייאלצו חברות כאלו לעדכן את לקוחותיהן בדבר המידע שנאסף אודותיהם ולשמור אותו רק לתקופה מוגבלת. הן גם יצטרכו לספק אפשרויות ייצוא מידע לשירותים אחרים. במקרה של גניבת מידע יצטרכו החברות לעדכן את הרשויות תוך 24 שעות.

"חברות חייבות להיות שקופות בנוגע למה שהן עושות וברורות בנוגע לשימוש המידע", אמרה לניו-יורק טיימס ויויאן רידינג, סגנית הנשיא למשפטים של הוועדה האירופית. "החוק החדש נחוץ כדי להגן על הזכויות החוקתיות של אזרחנו". רולנד זינק, סמנכ"ל תפעול הסניף האירופי של מיקרוסופט, מצביע על כך שלחברות יהיה קשה להשיג את ההסכמה הרשמית מלקוחותיהן. כדוגמה הוא הביא את מערכת הקינקט של החברה, היודעת לזהות תנועה – שיכולה להיחשב כמידע אישי. אם יעבור החוק, ייתכן והצרכנים יצטרכו לספק אישור בכל פעם ופעם בה ישחקו, טען.

מבקרים אחרים טוענים שהדבר קשה עד בלתי אפשרי טכנית, שכן מידע לא בהכרח נשאר באותו מקום ואם הועבר (גם בהסכמה) לחברת צד-שלישי – קשה למחוק אותו משם. "אם יעגנו את זכויות הפרטיות בחוק, לא יהיה אפשר להחילו על כל ההקשרים הקיימים – מכיוון שישנם מצבים בהם זה הגיוני לחלוטין לצפות מארגון שיוכלו לשמור מידע", אמר דייויד הופמן, אחראי תחום הפרטיות באינטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully