וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק תודיע על הנפקה ברביעי הקרוב

28.1.2012 / 13:07

על פי ה"וול סטריט ג'ורנל", פייסבוק תגיש את מסמכי ההנפקה שלה כבר בשבוע הבא, בשווי אסטרונומי של 75-100 מיליארד דולרים. החברה מתכננת לגייס עד 10 מיליארד דולר בהנפקה

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, עשויה להגיש בשבוע הבא את המסמכים לקראת ההנפקה ראשונה לציבור (IPO) המתוכננת של החברה, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לדברי מקור שזהותו לא נחשפה, מסמכי ההנפקה יוגשו ביום רביעי, ופייסבוק מעוניינת לבצע את ההנפקה לפי שווי שוק של 100-75 מיליארד דולר. המקור הוסיף כי העיתוי הסופי של הגשת מסמכי ההנפקה טרם נקבע.

"מורגן סטנלי" צפוי כנראה להיות החתם המוביל של ההנפקה, וגם "גולדמן סאקס" צפוי למלא תפקיד מפתח בהנפקה, לפי דיווח הג'ורנל. גורמים המקורבים להנפקה אמרו מוקדם יותר כי פייסבוק מתכננת לגייס בהנפקה עד 10 מיליארד דולר.

ה-IPO של פייסבוק צפוי להיות ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה, לפי נתוני חברת המחקר דילוג'יק. ההנפקה הראשונה הגדולה ביותר עד כה בוצעה בשנת 2000 על ידי יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון שגייסה ב-IPO סכום של 5.9 מיליארד דולר.

ההנפקה הראשונה הגדולה מעולם של חברת אינטרנט, בוצעה אף היא בשנת 2000 כאשר ספקית שירותי האינטרנט האירופית וורלד אונליין אינטרנשונל גייסה 2.8 מיליארד דולר ב-IPO. ההנפקה הראשונה הגדולה ביותר של חברת אינטרנט בארה"ב היתה של חברת גוגל. החברה גייסה 1.9 מיליארד דולר ב-IPO שביצעה בשנת 2004, אשר העניק לגוגל שווי שוק של 23 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully