וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: ישראל הכי מוכנה למלחמת סייבר

סקר חדש שנערך בקרב מומחי אבטחה מציב את ישראל כאחת המדינות המוכנות ביותר ללוחמת סייבר. ארה"ב, סין ורוסיה נשארו מאחור

ישראל נחשבת לאחת המדינות המוכנות בעולם לעידן מלחמות סייבר, זאת על פי סקר שערכה חברת האבטחה McAfee יחד עם ארגון SDA. הסקר, בו רואינו 80 מומחים ונסקרו 250 מנהיגים מ-35 מדינות, נתן לישראל את הציון הציורי של 4 וחצי טירות מתוך חמש (ראו תמונה), יחד עם פינלנד ושוודיה. אף מדינה לא קיבלה את הטירה החמישית במלואה, ומדינות כמו ארה"ב, אנגליה, גרמניה וצרפת קיבלו רק ארבע טירות.

משאלות כלליות יותר, עולה כי 57 אחוז מהנשאלים מאמינים כי יש מרוץ חימוש במרחב האינטרנטי. והמרוץ הזה, נראה להם חשוב. לא חשוב כמו מערכות הגנה פיזיות – רק 36 אחוזים מאמינים שאבטחת-סייבר חשובה יותר מהגנה מפני טילים, אבל כמעט מחצית מהנשאלים – 45 אחוזים, מאמינים שאבטחת מחשוב חשובה כמו שמירה על הגבולות.

המומחים בסקר מבכים את ההתעלמות של התעשיה מתרגילי מוכנות, טוענים כי אין מספיק מומחים בתחום ורוצים לתת יותר כוח לגופי אכיפה ממשלתיים כדי להילחם פשעי מחשב. הם טוענים גם שיש כדי להילחם בסכנות מחשוב, נדרש שיתוף מידע בזמן אמת בין המדינות השונות.

נזכיר, בתחילת החודש התפרסם כי מטה סייבר לאומי, אותו הקים ראש הממשלה בנימין נתניהו במאי אשתקד, החל לפעול רק החודש, וכיום לא כולל כמעט תקציב, סמכויות או כוח אדם. עם זאת, וחרף המתקפות האחרונות על אתרים ישראלים, לא נרשמה עד כה פגיעה בתשתיות קריטיות מדינה דרך מערכות מחשוב.

עוד בנושא:

מה שקורה עכשיו אינו מלחמת סייבר
אתרים גדולים בישראל נפלו
האקרים חשפו פרטים של אלפי ישראלים ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully