וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: מפעילי Pirate Bay אשמים

הערעור האחרון של מפעילי אתר הטורנטים Pirate Bay נדחה והם צפויים להכנס לכלא. על האתר עצמו הפסיקה לא משפיעה

מפעילי אתר הטורנטים Pirate Bay כנראה הולכים לכלא. בית המשפט העליון של שוודיה דחה את הערור של פיטר סונדה, פרדריק ניי, גוטפריד סוורטהולם וקארל לונדסטרום - ארבעת מפעילי האתר שהורשעו ב-2009 בתמיכה בהפרת זכויות יוצרים. ב-2010 הגישו שלושה מהנתבעים (למעט סוורטהולם) ערעור, ותוצאתו הייתה הפחתת עונש מאסר בפועל אך הגדלת הפיצויים. כעת, נדחה הערעור אחרון, לערכאה המשפטית הגבוהה במדינה, כשבית המשפט העליון לא הסכים לדון בתיק.

לפרדריק ניי מצפים כעת 10 חודשי מאסר, לפיטר סונדה 8 חודשים ולקארל לונדסטרום 4 חודשים. גוטפריד סוורטהולם, שלא ערער ונעדר מהמשפט בשל סיבות רפואיות, ייאלץ לבלות שנה בבית הסוהר אם וכשיחזור לשוודיה. כל הארבעה יידרשו לשלם חלק מ-46 מיליוני קרונות (כ-25.2 מיליוני שקלים) שנפסקו נגדם. עם זאת, לא בטוח שהמאסר בפועל יקרה. בתיקים בני חמש שנים ומעלה, יכול בית המשפט להוריד שנה מתקופת המאסר, וכעת נשאר לראות אם זה יקרה.

משפט Pirate Bay הוא אחד התיקים המשפטיים המפורסמים ביותר בהם נתבעו משתפי קבצים על ידי חברות התקליטים. במקרה הספציפי, התביעה הייתה לא על שיתוף קבצים עצמו אלא על סיוע ביודעין להפרת זכויות יוצרים. ההחלטות שהתקבלו בבית המשפט השוודי נחשבות לתקדימיות, זאת כיוון שקבעו נורמות חדשות לאחריות של מפעילי אתרי שיתוף קבצים תחת חוק אירופאי. בשנים שקדמו למשפט, הרבו מפעילי האתר לצחוק בפומבי על בקשות להסרת תכנים מפרי זכויות.

חייבים לסייג - משמעות הדחיה של הערעור אינה סגירת האתר. התביעה מעולם לא דרשה לסגור את Pirate Bay, כי אם רק להעניש את מפעיליו. למעשי, שרתי האתר כלל לא נמצאים בשוודיה, כך שאין לבית המשפט השוודי סמכות להורות על סגירתו. במספר מדינות באירופה, שהבולטת ביניהן היא הולנד, הגישה לאתר חסומה בעקבות צווי בית משפט שניתנו לספקיות האינטרנט במדינה, אך גם כאן חיבורים שנעשים דרך צד שלישי (פרוקסי) מאפשרים גישה לאתר.

עוד בנושא:

מפעילי Pirate Bay נידונו למאסר
אבל רק אחרי שמחצית מהאישומים בוטלו

  • עוד באותו נושא:
  • the pirate bay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully