וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק יוצאת לבורסה, מגייסת 5 מיליארד דולר

פייסבוק הגישה תשקיף לפני הנפקה בורסאית, חושפת כי יש לה 845 מיליוני משתמשים וכי בשנה שעברה הרוויחה מיליארד דולרים

רווח נקי של מיליארד דולרים ב-2011, כ-845 מיליוני משתמשים פעילים בחודש ו-483 מיליוני משתמשים ביום - אלו הם המספרים אותם חשפה פייסבוק במהלך הגשת מסמכי הנפקה בורסאית לוועדה לניירות ערך של ארה"ב. הרשת החברתית הגדולה בעולם, שתיסחר בבורסה האמריקאית תחת הסמל FB, רוצה כעת לגייס 5 מיליארד דולרים באמצעות ההנפקה. בתשקיף לא צויין השווי המוערך של החברה, והערכות נעות בין 50 ל-100 מיליארדי דולרים. בכל מקרה, מדובר יהיה באחת ההנפקות הגדולות של העולם הטכנולוגי.

כלל ההכנסות של פייסבוק עמד ב-2001 על 3.7 מיליארדי דולרים - הרבה יותר מ-606 מיליונים אותם גרפה הרשת החברתית ב-2010. כ-12 אחוזים מתוך הרווחים האלה מגיעים בזכות שיתוף הפעולה בין פייסבוק לבין חברה אחת - זינגה, יצרנית משחקים פופולריים (פארמוויל, זינגה פוקר). מאפליקציות ניידות, לעומת זאת, פייסבוק לא הרוויחה כמעט דבר.

למעשה, פרק התשקיף המדבר על סיכונים, הרווחיות של פייסבוק במכשירים ניידים מתוארת כאחד הסיכונים העיקריים לרווחיות החברה. סיכון נוסף הוא האטת הצמיחה בשנים האחרונות - מ-154 אחוזים בין 2009 ל-2010, ל-88 אחוזים בין 2010 לבין 2011.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכסף הוא לא המטרה

נתונים נוספים שנחשפו הם 2.7 מיליארד לייקים ותגובות ביום, 250 מיליוני תמונות שמועלות לרשת מדי יום, ו-100 מיליארד חברויות. המסמכים חושפים גם כי למקים הרשת, מארק צוקרברג, יש 28.4 אחוזים מהחברה, ומשכורתו עומדת על 500,000 דולר בשנה לפני הבונוס. בינואר הבא, תרד המשכורת של צוקרברג לדולר אחד בשנה.

לפני שהחברה נכנסת לתקופה השקטה שלפני ההנפקה, ניצל מנכ"ל פייסבוק את ההזדמנות כדי לפרסם מכתב בן יותר מ-2000 מילים על החברה ומטרותיה. "פייסבוק לא נבנתה כדי להיות חברה. היא נבנתה כדי לבצע משימה חברתית - להפוך את העולם לפתוח ומחובר יותר" כותב צוקרברג בתחילתו.

"במילים פשוטות, אנחנו לא בונים שירותים כדי לעשות כסף; אנחנו עושים כסף כדי לשפר את השירותים" כותב צוקרברג. "על ידי התמקדות במשימתינו ובניית שירותים מצויינים, אנו מאמינים כי ניצור את הרווח המיטבי עבור בעלי המניות והשותפים שלנו בטווח הרחוק - וזה יאפשר לנו להמשיך ולמשוך את האנשים הטובים ביותר ולבנות עוד שירותים מצויינים".

בנוסף, צוקרברג התייחס במכתב גם להשלכות הפוליטיות שיש לפייסבוק. "אנחנו מקווים לשנות את הדרך בה אנשים מתייחסים לממשלותיהם והמוסדות הציבוריים שלהם" אומר מנכ"ל פייסבוק. "אנו מאמינים כי בניית כלים שיעזרו לאנשים לשתף, יכולה להוביל לדיאלוג ישר ושקוף יותר על ממשל.... באמצעות מתן הכוח לשתף, אנו מתחילים לראות שאנשים משמיעים את קולותיהם בצורה שלא הייתה אפשרית בעבר. הקולות האלה יתגברו, הן במספר והן בעוצמתם. אי אפשר להתעלם מהם. אנו מצפים כי ממשלים יהפכו לרגישים יותר לבעיות והצעות שמועליות ישירות על ידי האנשים, ולא רק על ידי ארגוני תיווך שנשלטים על ידי קבוצה קטנה".

עדכון ראשון: 00:42

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully