וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרימר TViX XROID A1: האנדרואיד לא עושה את ההבדל

מתי רוזן

12.2.2012 / 14:55

הסטרימר החדש מבית Dvico אמנם מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אך זו לא מספקת יתרון גדול ואינה שווה את המחיר

ה-TViX XROID A1 מבית Dvico הוא הסנונית הראשונה של נגני המדיה (Streamer) המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. כבר במבט ראשון ניכר כי הוא בנוי ונראה טוב. צג VFD קדמי מפאר את החזית ומאפשר מידע לגבי המדיה המתנגנת -דרך נוחה מאוד לקבל מידע ללא לחיצה נוספת על מקש המידע בשלט. השלט עצמו מרגיש מעט פשוט, אבל עושה את עבודתו נאמנה. התקנת המכשיר פשוטה ביותר – כבל HDMI לרסיבר (כלול), חיבור רשת ויאללה, מתחילים.

מערכת ההפעלה אנדרואיד (גרסה 2.2 במקרה זה) מקנה ל-A1 יתרון של גלישת אינטרנט מלאה. זה אמנם נשמע יתרון גדול, אך האמת מעט שונה: השימוש בשלט כמקלדת ועכבר אינו נוח ואינו טבעי. לי זה נראה כניסיון לשלב משהו שלא שייך, ולכן הייתי מוותר על זה. למכשיר גם יכולת התקנת אפליקציות (משחקים, דואר, מזג אויר... וזהו) ישירות מתוך ה-App Store הייעודי של Dvico. מעבר זריז על האפליקציות הזמינות הבהיר לי, שוב, שאין כאן הרבה מה לחפש.

אין הפתעות מרעישות

ממשקי ההפעלה של המכשיר נעימים ונוחים לשימוש. ניתן להתמצא בקלות בתפריטים ותפריטי הניגון מעוצבים לנוחות מקסימלית. כלל ממשקי ההפעלה של המכשיר מעוברתים וניתן לעבור אליהם בהגדרות המכשיר. התמיכה היא מלאה ומלבד מספר טעויות קטנות, נעשתה עבודה טובה מאוד על הממשקים. אך גם כאן נמצאו מספר בעיות ילדות: כניסה לספריה בעלת מספר קבצים גדול (כאלף) דרשה זמן המתנה ארוך מהמקובל (ההבדל בטעינה בין ה-A1 לבין סטרימרים אחרים נובע מאופן טעינת המידע. ה-A1 טוען את כל הספרייה ומאפשר דפדוף רציף בין הפריטים, בעוד שסטרימרים אחרים משתמשים במנגנון דפדוף של "עמודים").

הגדרת הרשת הייתה קלה ופשוטה, לאחר שהגדרתי לו את ה-nas שלי, עולם שלם של תוכן נפתח. המכשיר עצמו תומך בדיסק פנימי עם התקנה מהירה (מגירה נשלפת) וחיבורי usb 2/3 לכוננים חיצוניים.

מבחינת יכולות הניגון אין כאן הפתעות מרעישות – במכשיר קיים השבב החדיש שלSigma (SMP8657) שמספק תמיכה ברוב הפורמטים הקיימים. הבעיה הקשה ביותר בהתנסות שלי ב-A1 הייתה כשל בניגון קובץ Blue Ray. ברשת קווית הסרט גמגם. עברתי בזריזות למכשיר נוסף שברשותי (של חברה אחרת) והסרט נוגן באופן חלק ללא תקיעות. אתחול של ה-A1 פתר את הבעיה והסרט נוגן בהצלחה ללא בעיות, כולל הרצה מהירה של הסרט קדימה ואחורה. לאחר מספר בדיקות נוספות עלה שלאחר ניגון מספר סרטים המכשיר עצמו סובל מבעיית זיכרון קלה. זה לא הסטרימר הראשון והיחיד שסובל מזה, אך נראה ששוב מערכת ההפעלה השונה "אשמה" בכך.

סיכום: יקר מדי בכדי להיות משתלם

המכשיר מאוד שקט. מותקן בו מאוורר 40 מ"מ שמופעל על ידי חיישן חום. ללא התקנה של דיסק פנימי, בטמפרטורת חדר המאוורר כמעט ולא עובד. זהו בהחלט שיפור בתחום. קירור אקטיבי רועש מטבעו בעוד שקירור פסיבי (צלעות קירור) לא מספק תמיד את התוצאה הנדרשת.

לסיכום, כשמדובר בסטרימר - קיימות אופציות נוספות עם יכולות דומות, גם מבית dvico. הן גם חפות מבעיות שנובעות ממערכת ההפעלה. המכשיר עצמו יתאים למי שאינו בעל דרישות מיוחדות מהנגן וחשוב לו מראה טוב שמשתלב בכל סלון ביתי. ועדיין, כאשר מכניסים למערכת השקלולים גם את המחיר, אני לא בטוח שזו קנייה נבונה.

יתרונות:

- תמיכה ב-USB 3
- דפדפן אינטרנט
- השתלבות בחלל המגורים - עיצוב חיצוני, שקט
- ממשקי משתמש, כולל תמיכה מלאה בעברית

חסרונות:

- הסטרימר אינו תומך ב HDMI 1.4 ,כך שהוא נעדר תמיכה ב-3D מלא.
- יציבות
- חסרה תמיכת רשת קווית ברשת ג'יגה.
- יקר: החל מ-2,350 ש"ח.


עוד בנושא:

- סטרימר: מחברים את הטלוויזיה למחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully