וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Waze החליפה שרת - דיווחי הפקקים הושבתו

16.2.2012 / 15:22

הסיבה לכשל מערכת התרעת הפקקים של אפליקציית Waze הפופולרית הייתה מעבר שלא הסתיים לשרת חדש

ערב הוולנטיין שהתקיים שלשום (ג') הציף את המסעדות ושאר מקומות הבילויים בזוגות חוגגים, וכתוצאה מכך גם את הכבישים. אמש דווח שמשתמשי אפליקציית הניווט Waze מצאו את עצמם תקועים בפקקים במהלך הערב, למרות שהאפליקציה נוהגת לחשב עבור משתמשיה עומסים בכביש ולהדריכם כיצד להימנע מהם, במידת האפשר. דווקא בערב בו ידוע שצפויים פקקים משמעותיים הכזיבה ווייז, וכעת מתבררת הסיבה.

בשבוע שעבר החלה החברה בתהליך של העברת השרת המטפל בתקשורת של המשתמשים בישראל לחוות שרתים גדולה יותר באירופה. זאת לאחר שהשרת המקומי התקשה לעמוד בעומס, דבר שגרם לשירות מושהה וחוסר תגובה של המערכת לא פעם. אנשי החברה מספרים שכדי לא לחוות זמן בו השירות כלל אינו פעיל – המעבר התבצע בשלבים, כאשר כל פעם מתווסף בהדרגה שירות נוסף לחבילה של אלו שהועברו לפעולה בשרת החדש. במהלך ערב הוולנטיין לא פעל השירות שלוקח בחשבון את התנועה הנוכחית בכביש – ולכן האפליקציה הדריכה את הנהגים אל תוך הפקקים.

"לא יכולים להבטיח שהכל עובד פיקס"

"חישוב המסלול של האפליקציה מגיע משילוב של נתוני עבר ונתוני זמן אמת. בכמה השעות הללו שלשום בערב האפליקציה השתמשה רק בנתונים ההיסטוריים, ונתוני הזמן אמת לא נלקחו בחשבון – כי הפיצ'ר עדיין לא עבד על השרת החדש. הוולנטיין שינה את ההתנהגות של הכבישים ואת העמוס, ולכן אנשים נתקעו בפקקים", מסבירים אנשי ווייז, ואומרים שלהערכתם האפקט על המשתמשים עבר תוך מספר שעות.

"אין לנו קו תמיכה טלפוני, אז קיבלנו טלפונים אישיים, ופייסבוק וטוויטר הוצפו במידע על הבעיה הזאת". "די ציפינו שיהיו דברים כאלה, ופרסמנו בסוף השבוע הודעה על התכנות של שיבוש בשירותים. יחסית למה שחשבנו, זה דווקא יצא טוב – כי ציפינו לכמה ימים של בעיות. זה פרויקט מאוד מורכב. יכול להיות שעדיין יהיו אי אלו דברים שיעבדו פחות טוב, ועדיין לא יכולים להבטיח שהכל עובר פיקס - אבל אנחנו מנטרים את זה כל הזמן".

ל-Waze יש כיום כ-1.8 מיליון משתמשים רשומים בישראל, ו-12.5 מיליון משתמשים רשומים במדינות אחרות בעולם. התוכנה היא מעין "GPS קהילתי", שלא רק מכוון את הנוסעים בכביש למיקום אליו הם מעוניינים להגיע, אלא גם מעדכן את המסלול המומלץ בעזרת דיווחים שמעבירים משתמשי האפליקציה על עומסים הקיימים בכבישים באותו הזמן. הפיצ'ר הזה הוא גולת הכותרת של ווייז, וגורם למשתמשיה להסתמך עליה כאשר הם מעוניינים להימנע מנסיעה בכבישים פקוקים.


עוד בנושא:

- לפתוח ציר עם waze
- ווייז 2.0, בורחים מהפקקים

  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully