וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים: נשבית את האינטרנט ב-31 במרץ

אנשים הפועלים תחת הדגל של 'אנונימוס' הודיעו על ניסיון להשבית את רשת האינטרנט בכל העולם ב-31 במרץ

אנשים הפועלים בשם הארגון המבוזר 'אנונימוס' רוצים לשבש את הגישה לאינטרנט בכל רחבי העולם ב-31 במרץ. בהודעה שפורסמה באתר Pastebin, הודיעו הפעילים כי "במחאה על חקיקת זכויות היוצרים SOPA, על וול סטריט, על מנהיגנו הלא אחראיים והבנקאים האהובים שמרעיבים את העולם לצרכיהם האנוכיים מתוך כיף סדיסטי, במרץ 31 אנונימוס ישבית את רשת האינטרנט". שמה של הפעולה הוא Global Blackout – החשכה עולמית.

מטרתם של הפעילים היא להעמיס על 13 השרתים שמטרתם היא לספק לכל האינטרנט את הכלים שמאפשרים לתרגם את שם האתר לכתובת המספרית של המקום בו הוא מאוחסן. כשאתם מקישים בדפדפן walla.co.il, חיבור האינטרנט שלכם "שואל" שרת מהי הכתובת המספרית של וואלה!, והשרת הזה מתעדכן מהשרתים הראשיים. כך שהמטרה היא לא באמת להפיל את רשת האינטרנט, אלא רק להקשות מאוד לגשת לאתרים, כיוון שתצטרכו לדעת מהי הכתובת הישירה ולא מהו שם האתר.

"זכרו, זוהי מחאה, אנחנו לא מנסים להרוג את האינטרנט, אנחנו רק משביתים אותו במקום בו זה כואב הכי הרבה" נכתב בהודעה, לצד ההסבר הטכני של המהלך והקריאה להוריד את התוכנה שתאפשר למשתמשים לעזור בפעולת ההשבתה. "זה עשוי להימשך שעה, אולי יותר, אולי אפילו ימים. לא משנה מה, זה יהיה כלל עולמי."

למה זה לא יעבוד?

כפי שמסביר מומחה האבטחה רוברט דיוויד גרהם בבלוג שלו, להתקפה של אנונימוס כמעט ואין סיכוי לעבוד. סוג המתקפה עליו מדובר אינו רעיון חדש - למעשה יש לו עמוד ויקיפדיה משלו - ומתחזקי השרתים יודעים להתגונן מפניו.

כיוון שהתוקפים ייאלצו להתאים מתקפה לכל אחד מהשרתים בנפרד - בעקבות סוגי האבטחה השונים שקיימים עליהם - יהיה למתחזקי השרתים מספיק זמן להתגונן מפני המתקפה. מעבר לכך, מנגנון ביזור נועד להבטיח את השרידות של השרתים באמצעות חלוקת הנטל שלהם בין מכונות פיזיות שונות ברחבי העולם.

לדבריו של גרהם "אנשי אנונימוס יוכלים ליצור כיסים של הפרעות, אבל ההפרעות האלה תהיינה רק ברשתות בהן התוקפים נמצאים." גרהם מוסיף כי "הם עשויים לפגוע בכמה מהשרתים העיקריים, אבל לא סביר כי יצליחו להפיל את כולם, לפחות לזמן ממושך.

מהו אנונימוס

אנונימוס אינו ארגון במובן הסטנדרטי של המלה. מדובר בעיקר במותג שבשמו נעשות פעולות על ידי קבוצות רבות, ולא כולן מסכימות אחת עם השניה. אין לאנונימוס הנהגה מובהקת, ואין גם אג'נדה מובהקת – יש בעיקר אקטיביזם חברתי ברשת האינטרנט, שיכול להתבטא בדרכים אלימות יותר ופחות.

ההתארגנות הראשונית שהרימה את הדגל של אנונימוס החלה מאנשי פורום ידוע לשמצה, שהחליטו להתארגן נגד כנסיית הסיינטולוגיה ב-2008, ולא רצו להיחשף בשמותיהם. אחד מסמלי ההתארגנות היא המסכה של הגיבור הראשי מהסרט 'ונדטה' - טרוריסט למען חופש.

תור הזהב של הארגון החל ב-2010, עת עסקו אנשים שהזדהו כ'אנונימוס' בפעולות מחאה למען האתר ויקיליקס והמקים שלו, ג'וליאן אסאנג', שנרדפו לטענתם על ידי ארה"ב. אתרים של חברות אשראי נפרצו והופלו, יחד עם אתרים ממשלתיים ברחבי העולם.

אז גם החל להתבהר טבעו המבוזר של הארגון. אנשים שונים החלו להוציא "הודעות לעיתונות" בשם אנונימוס עם מסרים סותרים. מצב זה נמשך עד היום, ורק לפני מספר שבועות הודיעה קבוצה אחת בשם אנונימוס כי היא עומדת לתקוף אתרים ישראליים, וקבוצה אחרת הכחישה שאנונימוס מעורבים במהלך.

עוד בנושא:

להודעה של אנשי Global Blackout

הפעולה הראשונה של אנשי אנונימוס

  • עוד באותו נושא:
  • אנונימוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully