וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: "אנחנו לא קוראים הודעות"

27.2.2012 / 12:48

לאחר שטען הסאנדיי טיימס שפייסבוק קוראת הודעות טקסט של לקוחותיה, הבהירה החברה שמדובר בדיווח כוזב

האם פייסבוק קוראת את הודעות ה-SMS שלכם? לאחר שפרסם עיתון הסאנדיי טיימס הבריטי שפייסבוק מודה שהיא קוראת הודעות טקסט בסמארטפונים עליהם מותקנת האפליקציה הסלולרית שלה, הכריזה החברה שמדובר בדיווח כוזב. אמש פרסם העיתון כתבה על ניצול לרעה, כביכול, של הרשאות פרטיות באפליקציות סלולריות שונות – וסיפר גם על פייסבוק, ש"קוראת" הודעות של משתמשיה.

פייסבוק הודתה שאפליקציית האנדרואיד שלה סורקת מספר הודעות קטן, אך זאת כחלק מניסוי ופיתוח של שירות הודעות חדש מצידה. האפליקציה לא באמת קוראת את ההודעות, ותנאי השימוש שלה מציינים את יכולת הסריקה בה היא משתמשת. הסיבה לשימוש ביכולת זאת היא בדיקות של מוצרי פייסבוק עתידיים שישלבו בתוכם אלמנטים של SMS. "הסאנדיי טיימס המציא קונספירציה יצירתית, וטענתו שאנחנו קוראים הודעות של משתמשים היא מגוחכת", מסר דובר פייסבוק. "מלבד בדיקה מוגבלת, לא השקנו שום דבר, כך שאנחנו אפילו לא משתמשים ברשות המצוינת בתנאי השימוש. הסאנדיי טיימס טועה לחלוטין בטרמינולוגיה ובטענותיו שיכולת קריאת ההודעות הוטמעה".

מאז הפרסום של הסאנדיי טיימס אמש נמתחת ביקורת על העיתון בגין הקביעה המוטעית שפרסם. "מהמאמר של הטיימס ברור שלכותבים בעיתון אין הבנה עמוקה בצורת העבודה של ההרשאות בעולם האפליקציות. רוב המאמר מכוון להגביר פחד, חוסר ודאות וספקות, ללא בסיס", נכתב באתר הטכנולוגי theverge.com. "חבל שהעיתון בחר בדרך כה מרושלת להתעסק בבעיה אמיתית".


עוד בנושא:

- פייסבוק משיקה חשבונות מאומתים

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully