וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לעזור לחפש חייזרים

מיזם חדש בשם Seti Live רוצה לנצל את המוח שלכם כדי לנסות ולמצוא אותות מהחלל החיצון במקומות בהם המחשב מתבלבל

אתר חדש מבקש מכם להקשיב לקולות מהחלל ולנסות למצוא חייזרים. תוכנית SETI לחיפוש אחר חיים בחלל החיצון הכריזה היום בכנס TED בלוס אנג'לס על מיזם חדש שמטרתו לנסות ולייעל את תהליך החיפוש תוך שימוש במוח האנושי, שאולי יוכל לשים לב לדפוסים אותם המחשב מפספס.


המיזם, SETI Live, מאפשר לכל אחד להירשם לאתר ולהתחיל להסתכל על ייצוגי מידע שנקלטים על ידי הרדיו-טלסקופים שסורקים את השמים במטרה למצוא סימני חיים. האותות האלה מגיעים מטווחי תדרים בהם קיים הרבה מאוד מידע מכדור הארץ, שמבלבל מחשבים, אך לא מאוד בעייתי לניתוח עבור המוח האנושי. לרוב מדובר בתמונות עם אות מידע בצורת קו, כשהמתנדבים מתבקשים לסמן את הקו בתמונה כדי שמחשבי SETI יוכלו לנתח את האזור הספציפי ולא יצטרכו לנתח את התמונה כולה.

זו לא הפעם הראשונה בה SETI משתמש במשתמשים פשוטים כדי לנסות ולמצוא חיים בחלל. המיזם SETI@Home, שהושק לראשונה ב-1999, מאפשר לאנשים להוריד למחשביהם תוכנה שמשתמשת במעבד שלהם כשאתם לא משתמשים בו כדי לנתח מידע של SETI שמועבר דרך האינטרנט. מיזמים דומים הושקו גם למחקר בקיפול חלבונים (Folding@Home, שאף הושק לפלייסטיישן 3) ומיפוי החלל (Einstein@Home ו-MilkyWay@Home).

השתתפות ב-Seti Live
להורדת SETI@Home

  • עוד באותו נושא:
  • Seti

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully