וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים את 'חלונות 8' בחינם: גרסת ההדגמה שוחררה לרשת

מיקרוסופט שחררה את גרסת ההדגמה החינמית של 'חלונות 8' לציבור הרחב, מזמינה אתכם לנסות את המערכת החדשה

רוצים לנסות את חלונות 8 חודשים לפני ההשקה הרשמית, בחינם? מיקרוסופט מאפשרת החל מהיום לכלל הציבור להוריד גרסת הדגמה של מערכת ההפעלה החדשה שלה, כשהמטרה היא גם לאפשר לאנשים להתנסות במערכת החדשה וגם לנסות ולתקן כמה שיותר באגים לפני היום בו החברה תבקש כסף על המערכת.

נזכיר כי 'חלונות 8', מעבר להיותה מערכת הפעלה חדשה מבית מיקרוסופט, היא אחד המוצרים החשובים ביותר עבור החברה בשנים האחרונות. מדובר במערכת הפעלה עם ממשק חדש לגמרי, בשם 'מטרו', שנועד להתאים אותה לא רק למחשבים סטנדרטיים כי אם גם למחשבים עם מסכי מגע ומחשבי לוח – תחום בו הייתה למיקרוסופט עד כה הצלחה מוגבלת בלבד.

מערכת פשוטה, שמתאימה לכולם

'מטרו', שמחליף את כפתור ה'התחל' הותיק, הוא תפריט שנפרס על פני מסך מלא, ומבוסס על 'משבצות חיות' – צלמיות שלא רק מאפשרות לפתוח יישומים, כי אם גם מציגות את עדכוניהן בלי הצורך להיכנס ליישום בכלל. כך, הצלמית של תוכנת המייל אאוטלוק תציג את מספר המיילים החדשים שיש לכם, וצלמית של קורא חדשות תציג את הכותרות האחרונות אפילו בלי שתכנסו אליה.

לטענת האחראי על 'חלונות' במיקורוסופט, סטיבן סינפסקי (שהינו מועמד בולט להחליף את סטיב באלמר בתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט כשזה יפרוש מתפקידו), מדובר בשינוי דור עבור 'חלונות' – הראשון מאז ש'חלונות 3.11' פינתה את מקומה ל'חלונות 95'. והפעם, לטענת סינופסקי, מדובר בשינוי גדול אך יותר, שהופך את מערכת ההפעלה ל"פשוטה עבור כל אחד". "הדבר הראשון אותו תראו בחלונות 8 הוא שמדובר במערכת יפהפייה, מודרנית, מהירה וחלקה" אמר סינופסקי באירוע ההשקה.

לא רק מסכי מגע

למרות הדגש השיווקי הרב על מסכי מגע, במיקרוסופט מנסים להרגיע אנשים שמתכננים להשתמש ב'חלונות' עם עכבר ומקלדת. בדומה 'ל-Mac OS', פינות המסך הופכות לכפתורים. כך, כשתביאו את סמן העכבר אל הפינה השמאלית התחתונה בזמן שעל המסך רץ יישום במסך מלא (כפי שנהוג בטאבלטים, בהם רוב היישומים הם יישומי מסך מלא), יופיע כפתור שיביא אתכם בחזרה לתפריט. הפינה השמאלית העליונה, לעומת זאת, פותחת תפריט תוכנות פתוחות.

במיקורסופט גם לא שוכחים את הרגלי השימוש של משתמשיהם. אם בגרסאות הקודמות של 'חלונות' ניתן היה ללחוץ על מקש החלונות במקלדת ואז להתחיל להקיש את שם התוכנה כדי לקבל אותה, גם ב'חלונות 8' זה פועל. מקש 'חלונות' מביא אתכם אל התפריט, וכל תחילת כתיבה בתפריט מצמצמת אותו אל התוכנות שתואמות לחיפוש.

שירותי מיקרוסופט בכל מקום

אחד הדגשים של מיקרוסופט בכל הקשור ל'חלונות 8' הוא האינטגרציה בין היישומים השונים. "התוכנות היום לא מדברות אחת עם השניה" גורס סטיבן סינופסקי, "אתם משתמשים בתוכנה אחת או תוכנה שניה. זו לא הדרך הנכונה, איי האפליקציות האלה. המצב צריך להיות כזה שבו אתם מוסיפים אפליקציה אחת, וכל השאר משתפרות בזכותה". סינופסקי מתייחס בדבריו למנגון חדש שמאפשר ליישומי 'חלונות 8' לדבר אחד עם השני ולשאוב מידע אחד מהשני, תוך שימוש במנגנוני אבטחה שימנעו גניבת מידע. כך, למשל, כשאתם מצלמים תמונה, תוכלו "לשלוח" אותה ישירות ליישום פייסבוק כדי לשתף אותה, בדומה למה שקיים במערכות הפעלה סלולריות.

דגש נוסף הוא על מינוף השירותים השונים שיש למיקרוסופט בתחום התוכנה ושילובם בתוך המערכת – משירות המשחקים Xbox Live, דרך חנות המולטימדיה שמאפשרת רכישת מוזיקה וסרטים, ועד ליישומים חברתיים דוגמת מסנג'ר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל אלה תתווסף חנות אפליקציות, שתאפשר למשתמשי חלונות לגלות תוכנות חדשות למחשביהם ולטאבלטים שלהם בקלות – בדומה למודל שאפל מפעילה למכשירים הניידים שלה ולמחשבי מק. במהלך תקופת ההתנסות, כל היישומים בחנות יהיו חינמיים, ויותר ויותר יישומים ייתווספו במהלך החודשים הקרובים.

חבילת שירותים נוספת שמוטמעת ב'חלונות 8' היא SkyDrive – חבילת שירות אחסון בענן של מיקרוסופט, כשהמטרה היא להפוך את הקבצים שלכם לנגישים מכל מקום. דבר נוסף שמיקרוסופט תסנכרן בין מחשביכם השונים הן ההגדרות האישיות - כמו תמונת רקע והגדרות משתמש. כל אלה מסתנכרנים באמצעות "חשבון מיקרוסופט", כשמדובר ככל הנראה בחשבון אחיד לכל שירותי מיקרוסופט השונים.

מסתכלים על הצלחות עבר

לא מדובר בפעם הראשונה בה מיקרוסופט נוקטת בצעד שכזה. לפני שחלונות 7 הושקה ב-2009, אפשרה מיקרוסופט לציבור להוריד גרסת הדגמה שלה. יותר משמונה מיליוני הורדות היו למערכת ההיא, ואחת התוצאות הייתה השקה של מערכת עם הרבה פחות בעיות יציבות מבעבר, זאת בזכות מספר הבודקים הרב.

גם 'חלונות 8' עצמה זכתה כבר לגרסת הדגמה, שהופצה למפתחים ולא נועדה למשתמש הפשוט, בספטמבר האחרון. לטענת סטיבן סינופסקי, יותר מ-100,000 שינויים הוכנסו לתוך המערכת מאז אותה ההשקה בספטמבר.

לא ברור עדיין מהו תוקף הגרסה החדשה. נזכיר כי במקרה של 'חלונות 7', מיקרוסופט נתנה לנסיינים חלון של מספר חודשים לשדרג לגרסה המלאה של המערכת. לאחר סוף התקופה, הבטא של 'חלונות 7' החלה להפעיל עצמה מחדש מדי שעתיים, ובסופו של דבר פשוט הפסיקה לעבוד.

להורדת ההדגמה של 'חלונות 8' (רק אנגלית)

עוד בנושא:

רשמים ראשונים - חלונות 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully