וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיראטים נוטשים את Xvid

קבוצות הפצה פיראטית של תכני טלוויזיה נוטשות את הפורמט הפופולרי xvid, ועוברות לקידוד איכותי יותר, אך עם תמיכה מצומצמת

הפיראטים נוטשים את xvid. מספר קבוצות פיראטיות שעוסקות בהפצת פרקים של סדרות טלוויזיה הודיעו כי הן נוטשות את קידוד ה-xvid הוותיק שמשמש להפצת תכנים בהפרדה רגילה (לא HD) ועוברות להשתמש בקידוד חדש, x264. במסמך תקנים חדש שהוציאו, הודיעו הקבוצות על המעבר לקידוד החדש, בטענה שהוא יותר טוב ויותר מתקדם.

ההחלטה עוררה זעם רק בקרב מורידים, כיוון שהקידוד החדש לא נתמך במכשירים רבים הנמצאים כיום בשוק. מדובר בעיקר במכשירי DVD שתומכים גם בניגון קבצי ווידאו פיראטיים. מה עוד, שהקבוצות אשר עוברות כעת לפורמט החדש כוללות כמה מהגדולות ביותר בתחום – מ-LOL ועד ASAP ו-MOMENTUM.

נזכיר כי למרות מראית העין הלא-מאורגנת, סצינת התכנים הפיראטיים כוללת חוקים ותקנים רבים. וכך, המסמך המדובר לא מדבר רק על מעבר לתקן חדש, כי אם כולל חוקים ותקנים לכל ההליך – מהגדרות הקידוד ועד חוקיות מתן שמות לקבצים. במסמך גם מוזכר כי יש כיום לא מעט מכשירים שתומכים ב-x264. סטרימרים של TviX, פופקורן האור, בוקסי, Xtreamer, יחד עם מכשירים כמו פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 ואייפד.

לא ברור עדיין מי יינצח במאבק – האם המפיצים הגדולים של התוכן הפיראטי יצליחו לשנות את הרגלי הצפייה של הצרכנים, או שמא יהיה זה להפך, והם יחזרו אל הפורמט הישן אך הנתמך יותר. תסריט אפשרי שלישי הוא שהצרכנים פשוט יעברו לצפות בתכני הפרדה גבוהה, שמקודדים כבר היום בפורמטים אחרים לגמרי.

עוד בנושא:

זה לא השינוי היחיד - גם הטורנטים נעלמים

  • עוד באותו נושא:
  • פיראטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully