וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעיל שיקוף הגוף בשדה התעופה?

מהנדס שמתנגד למכונות שיקוף הגוף שהוצבו בשדות תעופה אמריקאיים פרסם ביוטיוב מדריך להברחת מוצרים דרך המכונה

סרטון שפורסם ביוטיוב מסביר איך לרמות את "סורקי הגוף" בשדות התעופה האמריקאים. מכונות השיקוף, שהוצבו בשנים האחרונות בשדות תעופה, זוכות להררי ביקורת בעקבות בעיות פרטיות (הן בעצם מציגות את תמונת האדם ללא הבגדים), סיכון אפשרי למחלת הסרטן ופקפוק באפקטיביות שלהן. הטענה האחרונה זוכה כעת לגיבוי מצד אחד המתנגדים הבולטים ביותר של הטכנולוגיה, אשר פרסם סרטון שמסביר איך לרמות את המכונות.

המהנדס ג'ונתן קורבט, שהינו הראשון שתבע את מנהלת אבטחת שדות התעופה של ארה"ב בעקבות הצבת הסורקים, פרסם בערוץ היוטיוב שלו סרטון המסביר כמה אלה לא אפקטיביים. לטענתו של קורבט, כל פריט שנמצא בצידי הגוף פשוט לא נקלט על ידי הסורק, כיוון שהוא מתמזג עם הרקע השחור. קורבט אומר שהוא מודע לכך שאנשים עשויים להגיד כי הוא עוזר למחבלים, אך לטענתו אין סיכוי שהממשל האמריקאי לא יודע על הפרצה הזו – קורבט גורס שהם פשוט לא מעוניינים לעשות דבר בנושא.

בנובמבר האחרון החליט האיחוד האירופי שלא לאפשר הצבת מכונות שיקוף חדשות מהסוג הזה, "כדי לא להסתכן בפגיעה בבריאות ובטיחות של אזרחים". שדות התעופה שכבר הציבו את המכונות, כמו השדה במנצ'סטר, יורשו להשתמש בהם שנה נוספת, אך לא ניתן יהיה להתקין מכונות חדשות.

בישראל לא מותקנות מכונות שיקוף גוף בנקודות הבידוק הסטנדרטיות, אך קיימת מכונה מהסוג הזה במכס, כשהשימוש בה הוא בניסיון למנוע הברחות ואינו לצורך אבטחה. כך, לפני כשנה נתפסה אשה שניסתה להבריח 44 אייפונים על גופה.

עוד בנושא:

מכונת השיקוף הושקה בנתב"ג
תקף מאבטח כי איבר מינו נחשף במכונת השיקוף

  • עוד באותו נושא:
  • שיקוף גוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully