וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי מאשים: אפל ומוציאים לאור עברו על חוקי אנטי-מונופול

8.3.2012 / 12:10

אפל ומוציאים לאור קשרו קשר להעלות את מחיר הספרים האלקטרוניים ולחסום אפשרות הנחה, כך נטען. התביעה בדרך?

משרד המשפטים האמריקאי הזהיר את אפל ואת חמשת המוציאים לאור הגדולים בארצות הברית (ביניהם ההוצאות סיימון & שוסטר, פינגווין והרפר קולינס) שבכוונתו לתבוע אותם בטענה שקשרו קשר להעלות את מחיר הספרים האלקטרוניים ולאסור הוזלות, כך מדווח הוול סטריט ז'ורנל. לפי הדיווח, כמה מהגורמים המואשמים עורכים דיונים כדי להסדיר את הנושא מול המדינה ולהימנע מקרב משפטי. לא ברור אם יצליחו הצדדים להגיע לפשרה וכמה מהמוציאים לאור יסכימו לה. אם יסתיימו דיונים אלו בהצלחה, תיתכן הוזלה של ספרים אלקטרוניים.

לטענת משרד המשפטים, אפל ניסתה לשנות את הדרך בה מוציאים לאור גובים תשלום עבור כותרים אלקטרוניים לקראת השקת האייפד הראשון בתחילת 2010. מנכ"ל אפל המנוח סטיב ג'ובס הציע מודל מכירה בו המוציאים לאור יקבעו מחיר ספר ואפל תיקח 30% ממנו, כאשר למוציאים לאור לא יותר להציע את אותו הספר אצל מתחרים במחיר נמוך יותר – כולל אמזון, שמכרה אז רבי מכר רבים במחיר מוזל של 9.99 דולר, כדי לעודד את מכירות הקורא האלקטרוני קינדל שהיא מייצרת.

הוצאות הספרים חששו ממגמת ההוזלה של הספרים האלקטרוניים ומכך שהיא תפגע קשות בתעשייה, והסכימו להצעתה של אפל. משרד המשפטים מאמין שאפל והמוציאים לאור תיאמו העלאת מחירים לכל רוחבה של התעשייה, ולכן הוא מתכוון לתבוע אותם על הפרת חוקי אנטי-מונופול. אפל טוענת שלא תיאמה מחירים עם הוצאות ספרים ושכניסתה לשוק הספרים האלקטרונים יצר תחרות חדשה בתחום והיצע גדול יותר לצרכנים. המוציאים לאור מכחישים שתיאמו ביניהם העלאת מחירים. בין הפתרונות הנשקלים נמצא שימור המודל הקיים (בו, כאמור, קובעת ההוצאה את המחיר ואפל לוקחת אחוזים) עם מתן אפשרות להנחות מסוימות על ידי מוכרים אחרים.


עוד בנושא:

- אפל הכריזה על ’האייפד החדש’

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully