וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Meme חדש ברשת: התינוק של במבה במהלך ההיסטוריה הישראלית

13.3.2012 / 13:56

בחירת התינוק של במבה כסמל ישראל לאולימפיאדה הניבה שלל סאטירות ופארודיות עם איור התינוק בסיטואציות היסטוריות

יממה לאחר ההכרזה שהתינוק של במבה יהיה הסמל הרשמי של המשלחת הישראלית לאולימפיאדה, ממלא את הרשת הישראלית Meme חדש המותח ביקורת על החלטה זו. גולשים רבים מעלים ומשתפים בפייסבוק תמונות בהן מודבק התינוק של במבה במגוון סיטואציות, בדומה למה שנעשה לראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שחרורו של גלעד שליט, לאחר ש'נדחף' לתמונת שליט מתחבק עם אביו.

את התינוק של במבה ניתן למצוא היום בתמונה ההיסטורית של שחרור הכותל, בחתימת מגילת העצמאות, בתמונתה הידועה לשמצה של עדן אברג'ל עם האסירים הפלסטינים, על כריכת אחד מספרי דני דין ואף כמחליף של נתניהו באותה תמונת גלעד שליט שייצרה את ה-meme הקודם. גם זכייתה של יעל ארד במדליית כסף זכתה לתוספת 'במבאית'.

הגדיל לעשות הקומיקסאי אורי פינק שצייר את התינוק של במבה כפרפרזה על התמונה הידועה של הילד מרים הידיים בגטו, כאשר טלאי צהוב תלוי על הדש שלו. פינק לא היה היחיד שהשתמש בתמונה זו לצורך הסאטירה, והנאציזם גם הגיע עד לחטיף אחר של אסם: הביסלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרפרזות נוספות מביעות ביקורת על המהלך הממוסחר על ידי השתלת הלוגו של חברת אסם בסמלים ממלכתיים, למשל במקום המנורה בסמל המדינה. סאטירה אחרת מציגה את סמל העיגולים של האולימפיאדה מספר פעמים, כאשר בכל אחת מהן מוחלף אחד העיגולים בסמל מסחרי: הלוגו של BMW, הלוגו של אינטרנט אקספלורר והלוגו של חברת תנובה. סאטירה נוספת מראה כיצד היה נראה לוגו האולימפיאדה אם חברת קונדומי דורקס הייתה הופכת לנותנת החסות.


עוד תמונות של התינוק של במבה:

- עם יצחק רבין
- מגן על חופי ישראל
- נלחם בעזה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully