וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי נאפסטר: "ספקי המוזיקה הדיגיטלית עדיין נמצאים מאחור"

18.3.2012 / 17:19

בפאנל שנערך עם מייסדי שירות המוזיקה המיתולוגי "נאפסטר" אמרו מייסדיו שון פאנינג ושון פרקר שמתחריהם לא הגיעו לרף שהם קבעו

מייסדי שירות שיתוף הקבצים המיתולוגי "נאפסטר" לא מתרשמים במיוחד ממחליפיהם. בכנס ה-SXSW שנערך באוסטין, טקסס, התקיימה שיחה בה השתתפו שון פנינג – מפתח ומייסד נאפסטר ושון פרקר, שהיה אחד ממייסדי החברה. השניים שותפים כיום בסטארט-אפ חדש בשם Airtime – רשת חברתית העוסקת בווידאו.

לדבריהם, למרות הצלחת שירותים דוגמת Spotify (בו שותף פרקר) – ספקי המוזיקה הדיגיטלית "עדיין נמצאים פילוסופית מאחורי מה שנאפסטר הציעה למשתמשיה". זאת למרות הפיתוחים הטכנולוגיים שנכנסו לשוק מאז שנת 2000 (השנה בה פרצה נאפסטר) והמודלים העסקיים החוקיים שנכנסו לשוק מאז.

השניים ציינו את החוסר בקהילה וצ'ט נלווים לשירות ההורדה ומבחר גדול מספיק של שירים בסגנונות שונים, כולל כאלו נדירים ואיזוטריים. הם מאמינים שעד ששירות כלשהו לא יתחיל לספק רפרטואר רחב מספיק – גולשים ימשיכו להוריד מוזיקה בצורה פיראטית, כפי שעשו בנאפסטר בעבר. "שום דבר היום לא מציע מגוון, עומק ושונות כפי שנאפסטר הציעה", אמר פאנינג. "נהגתי לומר שהרף נקבע ב-1999 על ידי נאפסטר, ושירות שרוצה להרוויח כסף צריך לא רק להגיע לרף הזה – אלא לעבור אותו", אמר פארקר, שביקר את השירות בו הוא עצמו שותף, Spotify, על כך שמשתמשיו לא יכולים לצ'וטט אחד עם השני ולדעת למה למאזינים חבריהם. הוא הבטיח שכלים כאלו נמצאים בפיתוח.

לסיום העלו השניים זיכרונות מימי החברה שפתחו לפני יותר מעשור ושיצרה סערה גדולה בעולם המוזיקה אז. "השיעור שלמדנו הוא לא לקחת מנכ"ל שהוא עורך דין. לקחנו אחד כזה ופתאום החברה שלהם הפכה למשרד עורכי דין. אחוז גדול מהעובדים ביה עורכי דין והמשפט שהתנהל נגדנו הכתיב את פיתוח המוצר, במקום ההיפך. בספוטיפיי אנחנו לא נותנים לזה לקרות, ודורשים שהמוצר יכתיב את תנאי השימוש", אמר פרקר.


עוד בנושא:

- מותו של נאפסטר: כובע המצחיה ירד לחצי התורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully