וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא לא לכבות מכשירים לפני הנחיתה

מנהל התעופה האזרחית בארצות הברית יבדוק מחדש נהלים לגבי שימוש במוצרי אלקטרוניקה אישיים בזמן המראה ונחיתה

מנהל התעופה האזרחית בארה"ב ישקול מחדש את האיסור על השימוש במוצרי אלקטרוניקה דוגמת טאבלטים וספרים אלקטרוניים בזמן המראה ונחיתה, זאת על פי דיווח של הניו יורק טיימס. במנהל התעופה החליטו "לבחון מחדש" את השימוש במכשירי אלקטרוניקה האישיים (שאינם טלפונים סלולריי) במטוסים, ואולי אף לשנות את התקנות.

נכון לעכשיו, מרבית מכשירי האלקטרוניקה האישיים אסורים לשימוש בזמן המראה ונחיתה, כשהסיבה לכך היא הפוטנציאל שלהם להפריע למערכות המטוס. בו בזמן, מחקרים רבים שפורסמו בעת האחרונה שוללים כל אפשרות של השפעת טאבלטים, מחשבים אישיים וספרים אלקטרוניים על המערכות. מנהל התעופה אף אישר לטייסים להשתמש באייפדים במקום בחוברות טיסה מיושנות, אך הנוסעים עדיין מנועים מלהשתמש בהם חלק מהזמן.

חברות התעופה יכולות לבקש להכניס מוצרים לרשימת מכשירים המותרים לשימוש בזמן המראה ונחיתה, אך מדובר בתהליך בעייתי ויקר. כל דגם של מכשיר עבורו חברת התעופה מבקשת אישור צריך לעבור טיסת בדיקה מיוחדת, ללא נוסעים. גרוע מכך, נדרשת הצלבה בין כל דגם של מכשיר לבין כל דגם של מטוס בצי של החברה המבקשת.

לא ברור עדיין כיצד מתכננים במנהל התעופה לבדוק מחדש את הנהלים שלהם, והאם האישורים שיינתנו יהיו אישורים גורפים או שמא רק דגמים ספציפיים של המכשירים יוכלו להיות מופעלים בהמראה ונחיתה. מעבר לכך, במנהל לא מתייחסים כלל לאפשרות הפעלת טלפונים סלולריים בטיסה.

יש לזכור כי למנהל התעופה האזרחית של ארה"ב השפעה מרובה על נהלים גם בשאר חלקי העולם, כך שהסרת האיסור בארצות הברית עשויה להשפיע גם על חברות תעופה אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully