וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגרי בירדס ספייס: מה לומדים מציפורים בחלל?

Angry Birds Space מצליח לחדש את עולם הציפורים הכועסות באמצעות הוספת רובד פאזלים מתוחכם וחינוכי

בשנתיים וחצי בהן מתעופפות להן הציפורים הכועסות של "Angry Birds" על מסכינו, הן הצליחו להפוך לאחד הלהיטים המרשימים ביותר של תעשיית המשחקים. לראיה: יותר מ-700 מיליוני הורדות; בובות וכיסויי טלפון בכל חנות צעצועים; שיתופי פעולה מסחריים גדולים והשתלטות כמעט על כל מסך - מהטלפון, דרך המחשב ועד לטלוויזיה.

אך במקביל, צבר המותג הזה לא מעט מבקרים. Rovio הפינית הואשמה לא פעם בכך שארזה מחדש משחקיות מוכרת, וכשזה עבד התחילה לחלוב את המותג - כל זה בלי כשרון אמיתי בתחום המשחקים, רק עם יכולת שיווק טובה. הקמפיין של Angry Birds Space החדש נתן למקטרגים תחמושת חדשה. מההכרזה הגרנדיוזית שצולמה בתחנת החלל הבינלאומית, ועד לשיתופי פעולה שנחשפו עוד לפני המשחק עם חברות כמו סמסונג ו-National Geographic - המתקפה השיווקית החלה עוד לפני שהמשחק עצמו הוצג לראשונה.


אז האם מדובר באותה הציפור בשינוי אדרת? לא, ממש לא. אנגרי בירדס ספייס עושה למשחק הזה את מה שתלת מימד עשה למשחקי פעולה - מוסיף נפח. רק שכאן הוא לא נפח מצוייר, כי אם שכלי.

כוח כבידה הוא שם המשחק

וכל מה שנדרש כדי לעשות את זה הוא אלמנט אחד, שמתווסף אל אלה המוכרים: הציפורים, הרוגטקה באמצעותה אתם מעיפים אותן, החזירים אותם צריך לפוצץ והמבנים בהם החזירים הנבזיים מתחבאים. מדובר בכוח כבידה, שמופיע בדמות הילה סביב הגופים השמיימיים עליהם השלבים של המשחק מתרחשים. כשהציפור האסטרונאוטית נמצאת מחוץ לכוח הכבידה, היא נעה ישר. כשהיא נמצאת בתוכו, היא נמשכת אל הקרקע כמו במשחקים הקודמים בסדרה.

על התשתית הזו בנו אנשי Rovio שישים שלבים, בשלב הראשון (ניתן לרכוש עוד 30 שלבים קשים יותר, או לחכות לעדכוני שלבים חינמיים שבטח יגיעו בקרוב). הם לא קשים מדי - ניתן לעבור את רובם עם דירוג של כוכב אחד כבר בניסיון הראשון - והאתגר הגדול, כמו בעבר, הוא להשיג שלושה כוכבים בכל שלב. רק שהפעם, בניגוד למשחק הקודם, זה לא עניין של דיוק ומזל בעיקר, כי אם פאזל אמיתי. זה ניכר במיוחד בשלבים המאוחרים, בהם צריך לנווט במסלול מכשולים שכולל כוח כבידה של מספר כוכבי לכת בו זמנית.


המשימות האלה מציגות גם מספר ציפורים חדשות, שיכולתיהן תואמות יותר את המשחקיות. כך, ציפור קרח חדשה מתפוצצת והופכת את הפריטים סביבה לקרח, כדי שהציפור הבאה תוכל לרסק אותם בקלות. ואילו ציפור לייזר מתבייתת על נקודה לאחר שיגורה ומשנה את המסלול שלה. אל אלה מצטרפות הציפורים המוכרות מהמשחקים הקודמים בסדרה.

לא משחק מתחכם, משחק מתוחכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא לחינם החליטו בסוכנות החלל האמריקאית לשתף פעולה עם Rovio על אנגרי בירדס ספייס, באמרם כי המשחק הזה עשוי לעזור לילדים להבין רעיונות כמו כוח כבידה. הילדים, אגב, עשויים גם לתהות בפני הוריהם למה כשהקסדות של החזירים מתפוצצות הם קופאים, ולא נשארים פשוט בלי קסדה. בכלל, מספר השאלות שעשויות לעלות אצל ילד סקרן אחרי שהוא משחק בכותר הזה, עוד תגרומנה לו לרצות להפוך לאסטרונאוט.


וזו, בעצם, גדולת המשחק החדש. הוא הופך סדרת משחקים כיפיים אך בנאליים לפאזלים חינוכיים עבור ילדים שמתפקדים גם כפאזלים כיפיים עבור המבוגרים - כל זה בלי לשנות את הנוסחה יותר מדי, כך שעקומת הלמידה עבור מי שכבר שיחקו במשחקים הקודמים בסדרה היא מזערית. אז כן, אולי Rovio ממשיכים לחלוב את המותג הזה, אבל זה לא הופך את אנגרי בירדס ספייס לפחות מגניב וכיפי.

עוד בנושא:

הציפורים הכועסות הגיעו לחלל
הציפורים הכועסות הגיעו גם לפייסבוק

להורדת אנגרי בירדס ספייס:

אנגרי בירדס ל-iOS
אנגרי בירדס לאנדרואיד
אנגרי בירדס ל-PC
אנגרי בירדס למק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully