וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיגו: טלוויזיה חברתית בדרך לישראל

מה ייחודי בממיר הטלוויזיה שהשיק דב מורן? קיבלנו הדגמה והסבר על המכשיר שאמור לשנות את הרגלי הצפיה

טל אנגלנדר

צילום: טל אנגלנדר
עריכה: רן צימט
קריינות: אסף לבנון

דב מורן, אחד הממציאים של הדיסק-און-קי, שרק בשנה שעברה סגר את 'מודו' - אחד ממיזמי ההיי-טק הבולטים ביותר בישראל של השנים האחרונות- מנסה כעת לשנות את עולם הטלוויזיה עם סטארט-אפ חדש, Comigo. בראיון עם וואלה! TECH מסביר מורן מה, לדבריו, הופך את המוצר שלו לייחודי, ומהי החוויה אותה רוצה לתת ללקוח.

הראיון, שנערך במשרדי קומיגו – מתחם של וילה ומספר צריפים במושב ירקונה – מתקיים מספר ימים לאחר שחזר כל הצוות הקטן של החברה מתערוכה בלונדון. דב מורן נראה מרוצה, לדבריו למרות שלא קבעו כלל פגישות מראש לתערוכה, זכה הדוכן של קומיגו להצלחה אדירה.

ממיר טלוויזיה חברתי - מה זה בכלל?

אך לונדון היא רק השלב השני – את השלב הראשון של הפעילות העסקית שלו רוצה מורן להתחיל בישראל, עוד השנה. וכאן אנחנו מגיעים לקופסה של קומיגו, הממיר החברתי שעומד במרכז המיזם. מדובר בממיר כפול, ששואב מידע מהאוויר באמצעות אנטנה שקולטת את שידורי עידן+, ובו בזמן מסוגל לשאוב גם תוכן משירותי האינטרנט השונים. בחברה עובדים כעת על שילוב של ספקי תוכן וידאו אינטרנטי מקומיים.

אך מה שאמור ליצור בידול אמיתי בין הממיר של קומיגו למתחריו הוא שילוב היישומים החברתיים בתוך חווית הצפייה. כך, ניתן להזמין אנשים לראות במקביל אליכם תוכנית או תוכן VOD ולשוחח איתם במהלך הצפיה, כמו גם להמליץ על תכנים לחברים ולערוך סקרים בין חבריכם שצופים בתוכן. מורן הדגים את זה באמצעות יצירת סקר קצר "מה הולכים לאכול אחרי הסרט".

מעבר לכך, מדובר בממיר מבוסס אנדרואיד, שכולל גם חנות אפליקציות משלו (מורן גורס כי קומיגו הולכת לבקש אישור גישה לחנות היישומים של גוגל, אבל לא אומר מתי זה יקרה) ודפדפן מלא עם תמיכה בפלאש. השליטה במכשיר, שדורשת מכם שימוש נרחב במקלדת מלאה, מתבצעת באמצעות שלט דו צדדי – מקשי ניווט בצד אחד, מקלדת בצד שני.

המטרה היא חברות התקשורת, לא הצרכנים

כשדב מורן נשאל על התחרות מצד מזרימי המדיה הקיימים, שוק אליו התווספו מספר רב של שחקנים חדשים בשנים האחרונות - מבוקסי הישראלית, דרך roku ואפל, הוא אומר שהוא כלל לא מחשיב את המוצרים שלהן למתחרים ישירים. הסיבה לכך היא שקומיגו אינה מתכננת למכור את הקופסה שלה ללקוחות פרטיים. במקום זה מנסים בחברה ליצור שיתופי פעולה עם חברות שרוצות להפוך לספקיות טלוויזיה אינטרנטיות, וצריכות קופסת ממיר שמסוגלת להעביר את השידורים האינטרנטיים לטלוויזיה.

עבור אלה, יש למורן הצעה של קופסה בעלת יכולות מתקדמות הן בתחום התוכן והן בכל הקשור להזדמנויות מונטיזציה – הספקית תוכל לנעול את הלקוח לחנות יישומים משלה ולשלב בתוך המכשיר גישה ל-VOD אינטרנטי. ולמרות שהוא לא מוכן לחשוף את שותפיו, טוען מורן כי מספר גופים כבר מתעניינים בקופסה של קומיגו. אז האם זהו הדור החדש של הממיר הטלוויזיוני? נדע, כנראה, בעוד מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully