וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל תפתח חנות מקוונת למכירת טאבלטים

The Marker IT

31.3.2012 / 13:33

גוגל תפתח חנות אינטרנטית בה יימכרו מחשבי לוח, שחלקם ישווקו תחת שם החברה, זאת כדי לקדם את אנדרואיד

גוגל תפתח חנות מקוונת למכירה ישירה של טאבלטים ללקוחות, כאשר כמה מהמכשירים ישווקו תחת שם החברה, דיווח אתמול (ה') ה"וול סטריט ג'ורנל". גוגל מקווה שהמהלך יגדיל את אימוץ מערכת ההפעלה בפיתוחה, אנדרואיד, בטאבלטים, נכתב בדיווח המתבסס על גורמים ששמותיהם לא פורסמו. אלא שמכירה מקוונת של טאבלטים עשויה להוות אתגר עבור החברה, שכן לקוחות מעדיפים פעמים רבות לראות את החומרה בגודל טבעי לפני רכישת המוצר. העיתון לא ציין מתי צפויה החנות להיפתח, וגוגל סירבה להגיב לפרטים. ייצור המכשירים צפוי להיעשות על-ידי שותפות של גוגל כמו סמסונג ואסוס, לפי הדיווח. השקתו של אחד הטאבלטים שיימכרו בחנות, מתוצרת אסוס, צפויה בהמשך השנה.

אנדרואיד נהנית מהצלחה גדולה בשוק הסמארטפונים, אך טאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל לא הצליחו לנגוס עדיין באופן משמעותי בנתח של האייפד מבית אפל. המתחרה העיקרי לאייפד הוא אולי הקינדל פייר של אמזון, אולם הוא מתבסס על אנדרואיד באופן חלקי וגוגל לא מקבלת הכנסות ממנו, אמר בוב או'דונל, אנליסט ב-IDC. "באופן ברור, גוגל נמצאת בעמדה בעייתית", לדבריו. הצלחה בשוק הטאבלטים חשובה לגוגל משום שזו תהפוך את אנדרואיד לאטרקטיבית אפילו יותר בעיני מפתחים. "המטרה שלהם בסופו של דבר היא שמערכת ההפעלה תרוץ על כמה שיותר מכשירים", אמר או'דונל.

מכירה מקוונת של טאבלטים היא משימה פשוטה יותר עבור אפל משום שיש ברשותה רשת חנויות פיזיות שבהן יכולים המשתמשים להתרשם מהמוצר לפני רכישתו, הוא ציין. הדבר עשוי להיות מאתגר יותר במקרה של גוגל, אלא אם אותם מוצרים שתמכור בצורה מקוונת יופצו במקביל ברשתות קמעונאיות. ככל הנראה, גוגל אינה נרתעת מהניסיון הקודם שלה במכירה מקוונת של חומרה, ציין הג'ורנל. החברה החלה למכור את הסמארטפון העצמאי שלה, Nexus One, ב-2010, אך סגרה את החנות המקוונת כחצי שנה לאחר מכן משום שהמכשיר לא נחל הצלחה רבה. לאחר תחילת המכירה, היה על גוגל להתמודד גם עם סוגיית שירות הלקוחות. "זה ברור שלקוחות רבים אוהבים להחזיק בידיהם את המוצר לפני הרכישה של הטלפון", כתבה גוגל בבלוג שלה באותה תקופה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully