וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית Girls Around Me: גן עדן לסטוקרים

1.4.2012 / 16:05

אפליקציה שמאפשרת לאתר נשים בסביבת המשתמש ולצפות בפרופיל הפייסבוק שלהם נחסמה לשימוש. בחברה המפתחת לא מבינים למה

70,000 פעמים הורדה אפליקציית האייפון Girls Around Me עד שנמשכה מחנות האפליקציות של אפל. הסיבה להסרה: האפליקציה נחסמה מאחר והיא מעודדת 'סטוקינג', זאת על ידי שילוב נתונים מהרשת החברתית פייסבוק לשירות מבוסס המיקום פורסקוור ושירות המפות של גוגל.

האפליקציה, שפותחה על ידי חברה רוסית בשם i-Free Innovations , זיהתה את מיקומם של משתמשיה, ואז הודיעה להם על נשים שעשו פעולת צ'ק אין בפורסקוור באיזור זה. היא לא הסתפקה בכך – וגם דלתה את פרטי אותן נשים מפייסבוק – שמן ותמונותיהן, וכך הציעה, למעשה, מעין "קטלוג" של הנשים באיזור, ואף אפשרה למשתמשיה לשלוח הודעות לאותן נשים.

"לחצתי על הכפתור והבחורות שסביבי נכנסו לתצוגת רדאר. אחרי מספר שניות המפה נמלאה בתמונות של הבחורות באיזור. לחיצה על בחורה הציגה את תמונתה מפייסבוק על מסך מלא והאפליקציה עדכנה אותי היכן היא נראתה לאחרונה", כתב ג'ון בראונלי באתר Cult of Mac, במאמר בו קרא לאפליקציה "קריאת השכמה בנוגע לפרטיות פייסבוק".

לאחר שמחאה על האפליקציה הפולשנית החלה להתפשט ברשת, נחסמה גישתה לממשק הפיתוח של פורסקוור, בטענה שהיא מפירה את תנאי השימוש של השירות. "אנו אוסרים על שימוש בצורה מאיימת, פולשנית ופוגעת בפרטיות המשתמשים", מסרה דוברת החברה.

החברה המפתחת נאלצה למשוך את האפליקציה מהחנות של אפל, מאחר וחסימת הפורסקוור הפכה אותה ללא שמישה. החברה מסרה תגובה חריפה: "מדובר במעשה לא אתי בו בוחרים שעיר לעזאזל כדי לדבר על דאגות לפרטיות. אנו רואים את הגל השלילי הזה כאי-הבנה עמוקה למטרות האפליקציה וליכולותיה". החברה טענה ש-Girls Around me מספקת רק מידע שקיים בפומבי בפורסקוור ובפייסבוק ושכל כוונתה הוא לעזור לאנשים לגלות אנשים הנמצאים מסביבם. "האפליקציה לא מאפשרת חיפוש של אדם ספציפי ואיתור מקומו, אלא רק לחפש משתמשים בסביבתו - כמו עובר אורח שמסתכל בחלון".


עוד בנושא:

- יד קשה בחנות האפליקציות: אפל מסירה מתחזים, גוגל מסירה נוזקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully