וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: קידום עקרונות הממשל הפתוח

מוטי בסוק

2.4.2012 / 16:10

הצעת החלטה לקידום עקרונות הממשל הפתוח אושרה בממשלה, שהתחייבה לספק גישה מירבית למידע, שהוא "משאב ציבורי"

הממשלה אישרה אתמול (א') הצעת החלטה שיזם השר מיכאל איתן לקידום עקרונות הממשל הפתוח והצטרפות ישראל ליוזמת הממשל הפתוח הבינלאומית. במסגרת ההחלטה לוקחת על עצמה הממשלה, לראשונה, לפעול לקידום עקרונות השקיפות בעבודת הממשל, לשיתוף הציבור ולאחריותיות.

ההחלטה קובעת כי המידע הממשלתי שייך לציבור, וכי המדינה צריכה לאפשר גישה נוחה למידע. נקבע כי "ממשלת ישראל מצהירה כי המידע המוחזק בידיה הוא משאב ציבורי, ולפיכך תפעל לספק לציבור גישה מירבית אליו".

איתן, השר המופקד על שיפור השירות לציבור, אמר בישיבת הממשלה כי "הצהרות הממשלה בהחלטה זו נותנות קריאת כיוון לפקידי הממשלה, שבאים במגע עם האזרח, כי החובה שלהם היא לאפשר לכמה שיותר מידע ציבורי לצאת החוצה, ולהיהפך לחלק מהנכסים שהציבור יכול לעשות בהם שימוש לרווחתו, כלכלתו והעצמתו האזרחית, בכפוף למגבלות ביטחון, פרטיות וזכויות קניין. הצטרפות ישראל ליוזמה הבינלאומית לממשל פתוח תסייע לישראל להיעזר בניסיון הבינלאומי שנצבר בתחום ולחלוק את הניסיון שנצבר כאן, ותאפשר למצב את ישראל בין המדינות המובילות בתחום הממשל הפתוח בעולם".

לפי ההחלטה, הממשלה תפעל לטובת חיזוק כלי הבקרה של האזרחים על החלטותיה. בהחלטה צוין כי "הממשלה תפעל לגיבוש מדיניות בנוגע לשיתוף ציבור בתהליכי תכנון וביצוע מרכזיים בעבודת הממשלה ותפעל לקידום עיקרון האחריותיות, כחלק מתפישה השואפת למימוש זכות הציבור לבקר את ביצועי הממשל, ולבחון את תפקודם של נבחרי הציבור ומשרדי הממשלה. הממשלת תפעל לפרסום מידע על תוכניות העבודה של משרדי הממשלה ויעדי הביצוע השנתיים שלהם, להערכת רמת השירות הממשלתי ורמת הנטל הביורוקרטי ותפעל לבחינת שביעות הרצון הציבורית מפעילות הממשלה, אגב שאיפה מתמדת לשיפור ולמצוינות".

מהמשמר החברתי, התנועה לחופש המידע, והסדנה לידע ציבורי נמסר כי מדובר "במהלך חשוב ואמיץ לקידום עקרונות השקיפות, שאנחנו פועלים למענם. יש לציין שהחלטה זו תימדד במעשים, ולא רק בהצהרות. צעד ראשון ומתחייב ממנה הוא פתיחת הפרוטוקולים של ועדת השרים לענייני חקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully