וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון ישראל - עכשיו בגוגל

גוגל הוסיפה את מוזיאון ישראל לפרויקט האמנות שלה, המספק גישה וירטואלית למוזיאונים המובילים בעולם

מוזיאון ישראל - עכשיו בגוגל. ענקית האינטרנט השיקה הבוקר (ג') את השלב החדש במיזם Art Project, שמטרתו לתת לאנשים גישה למוזיאונים המובילים בעולם דרך המחשב. בדומה לשירות Street View, המאפשר נסיעה וירטואלית ברחובות של מדינות רבות (בקרוב בישראל), המיזם הנוכחי מאפשר לאנשים להסתובב ברחבי המוזיאונים ולקבל מידע אודות המיצגים. המוזיאון הישראלי הראשון שנכנס לרשימה הזו הוא מוזיאון ישראל.

היצע המוזיאונים הכללי במיזם גדל היום מ-17 ל-151 אתרים ב-40 מדינות. ההרחבה הזו הגדילה את מספר המוצגים שניתן לראות מ-1,000 לכ-30,000. וחוץ ממוזיאונים קלאסיים, נמצאים בפרוייקט גם אתרים דוגמת הבית הלבן ואוסף גרפיטי בברזיל. בקטלוג של מוזיאון ישראל כיום ישנן 520 עבודות אמנות של 128 אמנים, כשבתוך המיזם נמצאות גם מגילות ים המלח, שתהליך סריקתן החל כבר קודם. צילום המוזיאונים נעשה באמצעות מצלמות פנורמיות שצילמו בהפרדה גבוהה, כשלאחר מכן עברו התמונות עיבוד שמאפשר לזהות את הפריטים המוצגים ולקבל מידע אודותיהם.

"להביא את מוזיאון ישראל לעולם"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה באירוע כי "זה יום גדול מאוד לתרבות הישראלית, ויום עוד יותר גדול לשוחרי התרבות ברחבי העולם". השרה אף התייחסה לנגישות המיזם בקרב שכנותיה של ישראל, באמרה כי המיזם יאפשר לאנשים בכל רחבי העולם לבקר במוזיאון, בין השאר גם תושבי המדינות השכנות "כמובן, אלה בהן ניתן לגשת לאינטרנט". לדבריה של השרה, המיזם יתרום רבות לשמה הטוב של ישראל בעולם.

מנכ"ל המוזיאון, ג'יימס סניידר, טען בנוסף כי במוזיאון כבר כמעט השלימו את תהליך הדיגיטיזציה של 500,000 הפריטים הנמצאים ברשות מוזיאון ישראל - תהליך אשר החל לפני שמונה שנים ו-90 אחוזים ממנו הושלמו. רובם של אלה טרם הוכנסו לקטלוג של גוגל, אך מה שכן נכנס יאפשר, לדבריו של סניידר, להביא את מוזיאון ישראל לעולם, לאנשים שלעולם לא יגיעו אליו או אנשים שרוצים לבקר בו שוב אך לא יכולים להגיע לישראל. סניידר אף אמר כי אינו חושש כי הנגישות הזו תקטין את מספר המבקרים במוזיון (העומד כיום על כמיליון מבקרים בשנה). יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, הוסיף ואמר כי המיזם הוא חלק ממטרת-העל של גוגל - להפוך את הידע בעולם לנגיש וחופשי לכולם.


עוד בנושא:

- גוגל השיקה אתר מוזיאונים

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully