וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס חדש למק: 600 אלף מחשבים הודבקו

מי אמר שאין וירוסים למק? Flashback, שהצליח להשתלט על 600 אלף מחשבים, גונב ממשתמשים שמות משתמש וסיסמאות

יותר מ-600 אלף מחשבי מק הודבקו בתוכנה מזיקה ששמה Flashback – סוס טרויאני שמשתמש בפרצה כדי לגשת לשמות משתמש וסיסמאות של המשתמשים ולשלוח את אלה לשרת מרוחק. מרבית הזיהום נמצא בקנדה, ארצות הברית ואנגליה, ואפל כבר שחררה עדכון שמטרתו לחסום את הפרצה.


התוכנה המזיקה, שהתגלתה לראשונה בספטמבר אשתקד, מתחזה לתוכנת ההתקנה של נגן הפלאש הפופולרי של Adobe. בחודשים האחרונים שוכללה התוכנה כדי לעקוף את מנגנוני האנטיוירוס המובנים במחשבי מק, והחלה להשתמש בפרצה חדשה במערכת, שביטלה את הצורך לעבוד על המשתמש כך שיאשר התקנה, זאת כיוון שהפרצה אפשרה ל-Flashback להתקין את עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מק לא חסין מפני וירוסים

בניגוד לדעה הרווחת, מערכת ההפעלה OS X של מחשבי מקינטוש אינה חסינה מפני וירוסים. אמנם המערכת מבקשת אישור משתמש בכל פעם שהיא נותנת סמכויות רבות ליישום כלשהו, ומרבית היישומים עובדים בשכבה נפרדת של המערכת שלא דורשת אישורים אך גם לא נותנת סמכויות, אך כל זה לא מונע מפורצים לנסות ולעבוד על המשתמשים כך שייתנו אישור התקנה. וכאמור, Flashback השתדרגה לכדי שימוש בבעיית Java כך שהתקנתה אפילו לא מצריכה התערבות משתמש.


עם זאת, שוק הנוזקות למק עדיין הנו קטן יחסית, זאת מהסיבה הפשוטה שלמחשבי אפל נתח שוק נמוך מאוד, העומד על כ-10 אחוזים. נתח השוק הזה הופך את פיתוח התוכנות המזיקות של מק ללא-כדאית, במיוחד כשקל הרבה יותר לפתח נוזקות ל'חלונות' של מיקרוסופט, שאף תכלול מאגר קורבנות פוטנציאליים גדול לאין שיעור.



להורדת עדכון Java שחוסם את Flashback ל-Snow Leopard


להורדת עדכון Java שחוסם את Flashback ל-Lion


הוראות להסרת Flashback באתר של F-Secure

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully