וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחשב לכל ילד" לא בהכרח עוזר

9.4.2012 / 11:06

פרויקט מחשוב גדול בפרו הראה שחלוקת לפטופים לתלמידים לא משפרת משמעותית את הישגיהם ולא מגבירה מוטיבציה ללמוד

פרויקט "מחשב לכל ילד" אינו מבטיח בהכרח שיפור משמעותי בהישגי התלמידים, כך מתברר מבדיקה שנעשתה בפרו – מדינה בה נערך הפרויקט הגדול בעולם בתחום זה, זאת בזכות תורמים אמריקאיים העוזרים לספק מחשב נייד לכל ילד, לצד מימון של הממשלה.

בפרו קיימת אחת ממערכות החינוך הגרועות בעולם, ועובדה זו גרמה לשלטון שם לתלות תקווה שפרויקט מחשוב שכזה ישנה את התמונה, לפחות במידת מה. לאחר שימוש בכ-850,000 לפטופים ב-319 בתי ספר ברחבי המדינה התגלה שציוני הבחינות של התלמידים לא השתנו משמעותי. רק 13% מהתלמידים בני השבע הגיעו לרמת הבקיאות הדרושה במתמטיקה ורק 30% הגיעו לרמת הבקיאות הדרושה בקריאה – כך לפי בדיקת משרד החינוך המקומי ולפי בדיקת ה- Inter-American Development Bank, שהוא המקור הגדול בעולם למימון תוכניות פיתוח לאמריקה הלטינית. ה-IDB אף גילה שהמחשבים לא הגבירו את מוטיבציית הילדים ללמידה ולא האריכו את זמן הקריאה או עשיית השיעורים שלהם.

כעת מנסים להבין את משמעויות הגילוי ולראות אם נעשו טעויות ביישום. בין השאר מועלת ההשארה שהתלמידים לומדים להיות אורייני מחשב מהר יותר ממוריהם – שמצידם לא יודעים להדריך אותם על השימוש המכשיר. "אם מורה אומר לילדים לפתוח את המחשב ולהעתיק אליו את מה שנכתב על הלוח, בסך הכל השקענו במחברות יקרות", אמרה מורה אחת. בעיה נוספת היא שהמחשבים לא חוברו לאינטרנט – שכן קיים קושי למצוא חיבור לרשת במדינה, ומסתבר שמחשבים אינם יעילים ללא אינטגרציה עם סביבת לימוד מתאימה הכוללת את העזרים הנדרשים.

בינתיים מנסים להתנחם בפרו במעט התוצאות החיוביות של הפרויקט: ממוצע של 1.18 מחשבים ליד במקום 0.28 לפניו, אוריינות מחשב הנרכשת בגיל צעיר, יכולת להשתמש במאבד תמלילים ויכולות קוגניטיביות משופרות.


עוד בנושא:

- ג'ון לנון למען מחשב לכל ילד
- טור: מחשב לא לכל ילד

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully