וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תהפוך את הסלולרי לחכם יותר

מרכז המחקר ופיתוח של מיקרוסופט בישראל חשף את onX - מיזם שיאפשר לכם לקבוע איך הטלפון הסלולרי יתנהג במצבים שונים

רוצים שהטלפון שלכם יזכיר לכם לקנות חלב כשהוא מזהה שאתם בסופר, או ישלח הודעת תמונה עם המיקום שלכם לבני הזוג שלכם אם אלה שולחים SMS עם מילה ספציפית? מיקרוסופט רוצה לאפשר לכם לעשות את זה.

במהלך אירוע ThinkNext 2012 חשף מרכז המחקר ופיתוח של מיקרוסופט בישראל הבוקר (א') את OnX – מיזם שבמרכזו יישום סלולרי שמשתמש בחיישני הטלפון למטרות אוטומציה של פעולות. יישום רשת שמסתנכרן עמו מאפשר לבצע תכנות הן באמצעות ערכות כללים מוכנות, והן באמצעות שפת פיתוח. במיקרוסופט רוצים להשיק את On{X} לא רק למערכת ההפעלה הסלולרית שלהם, כי אם גם למערכות הפעלה אחרות, אך לא מוכנים לספר איך ומתי זה יקרה.

בבסיסו של OnX עומד הרעיון שאנחנו לא מנצלים את כל יכולות הסמארטפון, כי אם רק את אלה שמוגדרות באפליקציות שפותחו על ידי אחרים. לעומתן, ובדומה לתוכנות אוטומציה אחרות שכבר קיימות למערכות הפעלה כמו אנדרואיד, OnXיאפשר לכם לקבוע בעצמכם מה יהיה ייעודו. תוכלו לבחור מהכללים והחיישינים הקיימים כדי להרכיב פקודות סטנדרטיות כמו "כש-X מתקשר בין השעות 13 ל-16, לשלוח בתגובה Y" או לפתח פקודות שלכם.

מתחילים לפצח את הקינקט

שתיים מההדגמות הבולטות באירוע העיתונאים של ThinkNext הוקדשו לטכנולוגיות הקשורות ליישומים לא-משחקיים של חיישן הקינקט. החיישן, שהוצג לראשונה כשלט לאקס-בוקס 360 כשהוא מבוסס על טכנולוגיית זיהוי תנועה של פריימסנס הישראלית, הושק לפני מספר חודשים בגרסה למערכת ההפעלה חלונות. בניגוד לגרסת האקס-בוקס, גרסת החלונות לא נועדה רק למשחקים, כי אם ליישומים משרדיים, יישומי שימושיות ויישומי אבטחה.

אחת ההדגמות שהוצגו היא הדגמה של חברת כלי הרכב ניסאן, שאפשרה סיור וירטואלי ברכב החדש שלה באמצעות הקינקט. המצלמה זיהתה את תנועות המשתמש והזיזה את התמונה התלת מימדית של הרכב בהתאם לכך. הדגמה נוספת, Alice שמה, נועדה ליצור כאילו-מראה באמצעות מסך ומצלמת קינקט, כשאת הפריטים ב"עולם המראה" ניתן לשנות ולשחק עמם. מעבר לכך, מדברים במרכז הפיתוח גם על אפליקציות כמו מדידת בגדים ושופינג אינטראקטיבי באמצעות הקינקט.

מה עושים עם כל המידע שנצבר?

אחת השאלות המרכזיות בהדגמות של ThinkNext 2012 היא "מה עושים עם כל המידע הרב שמצטבר". על פי נתונים שפורסמו בסוף השנה שעברה, עליהם חזרו אנשי מיקרוסופט באירוע, 90 אחוזים מהמידע שנאגר מתחילת האנושות ועד היום נוצר בשנתיים האחרונות. הכמויות העצומות של מידע מקשות לא רק על אגירתו, כי אם בעיקר על מיונו ויצירת תובנות ממנו.

במיקרוסופט עובדים כעת על סוגיות ה-Big Data – שמה של התופעה הזו (שם שתשמעו לא מעט בשנים הקרובות) והציגו שני מוצרים שמשתמשים בכמויות מידע במטרה לייצר מהם תובנות. הראשון הוא מנוע ההמלצות של האקס-בוקס 360 – מנגנון שמשתמש בכל מה שמיקרוסופט יודעת על הרגלים של משתמש אקס-בוקס כדי להמליץ לו על תכנים. לדברי אנשי מיקרוסופט, המערכת משתמשת בהמוני פרמטרים שונים, החל ממה שידוע על המשתמש עצמו ועד למה שידוע על משתמשים כמותו, כדי להציג המלצות רלוונטיות.

הפרוייקט השני שהציגו בחברה הוא מערכת שמתמקדת רק בדבר אחד – מזג האוויר, אבל כוללת את כל המידע עליו הצליחו אנשי מיקרוסופט להניח את ידיהים בתחום הזה. ניתן להשתמש בה כדי לראות מפות משקעים מפורטות בכל רחבי העולם, להצליב בין נתונים שונים ולברור את המקורות האיכותיים יותר למידע המטאורולוגי.

אתר של ThinkNext 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully