וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הגיעה ל-900 מיליון משתמשים

פייסבוק הודיעה כי חצתה את רף 900 מיליון המשתמשים וכי היא רוכשת ממיקרוסופט פטנטים שניקנו לאחרונה מ-AOL

פייסבוק חצתה את רף ה-900 מיליוני משתמשים פעילים (משתמשים שנכנסים לפחות פעם בחודש), כש-500 מיליוני משתמשים ניגשים אל האתר גם (או רק) דרך מכשיר נייד דוגמת טאבלט או טלפון סלולרי. את הנתונים האלה מסרה החברה בעדכון של מסמכי ההנפקה שלה – הליך תקופתי סטנדרטי בין ההכרזה על ההנפקה לבין ההנפקה עצמה.

מעבר לכך, לשרתי פייסבוק מועלות כיום כ-300 מיליוני תמונות ביום (בהשוואה ל-250 מיליוני תמונות בדצמבר האחרון), יש בה 3.2 מיליארד לייקים ותגובות מדי יום, וקיימים בה 42 מיליוני עמודים עם עשרה לייקים ויותר.

העדכון כולל גם מספר נתונים כספיים, כולל פירוט עסקת הרכישה של הרשת החברתית לתמונות אינסטגרם. פייסבוק שילמה על אינסטגרם 300 מיליוני דולרים במזומן, ו-23 מיליוני מניות. והחברה לא התקשתה להשיג את הסכום הזה – ברבעון האחרון גרפה פייסבוק 1.058 מיליארד דולרים, צמיחה של 44 אחוזים מהרבעון המקביל אשתקד.

774 פטנטים אמריקאיים

בתוך כך, הודיעה פייסבוק כי היא רוכשת 650 פטנטים הקשורים לרשתות חברתיות ממיקרוסופט ב-550 מיליוני דולרים. מדובר בחלק מ-925 הפטנטים אותם רכשה מיקרוסופט מ-AOL לפני כשבועיים במיליארד דולרים. את שאר הפטנטים מיקרוסופט לא מוכנה למכור, אך כחלק מהעסקה פייסבוק תקבל רישיון להשתמש בהם למטרותיה.

וכך, יש לפייסבוק עכשיו 774 פטנטים אמריקאים, ובקשות לעוד 546 פטנטים. אלה ישרתו אותה במלחמות הפטנטים בהם עוסקת בימים אלה תעשיית הטכנולוגיה כולה. כבר היום מנהלת פייסבוק מאבק משפטי מול יאהו, שנפתח זמן קצר לאחר הגשת מסמכי ההנפקה הראשוניים של הרשת החברתית. יאהו עשתה דבר דומה לפני ההנפקה של גוגל, שהעדיפה לא לסכן את ערך המניה בהנפקה ולהתפשר. פייסבוק, עם זאת, טוענת כי היא מוכנה להגן על עצמה מפני האישומים.

בשנים האחרונות התלהטה מלחמת הפטנטים בארצות הברית, כשכל חברה גדולה נאלצת להיאבק בהמוני תביעות, וענקיות דוגמת מיקרוסופט, גוגל ואפל (כעת גם פייסבוק) עוסקות כל העת בבניית פורטפוליו גדול של פטנטים כדי להגן על עצמן ולהתקיף אחרות במקרה הצורך. הגורם המוביל למלחמות האלה הם פטנטים על יישומי תוכנה, שלעיתים קרובות כה רחבים וכלליים עד שניתן בקלות לתבוע באמצעותן כל חברת אינטרנט או חברת מחשוב.


עוד בנושא:

- עסקת ענק: AOL תמכור 800 פטנטים למיקרוסופט תמורת מיליארד דולר

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully