וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו רקוב בממלכת פייסבוק?

גדי להב

30.4.2012 / 15:49

לא רק שפייסבוק מזהמת את חוויית המשתמש שלה, היא גם עושה זאת לאחרונה בהתלהבות יתר

בשבוע שעבר פורסם שפייסבוק מנסה פיצ'ר חדש, "Trending articles". אם הוא יושק, בניוזפיד שלכם יופיעו הכתבות הכי חמות בסביבה החברתית שלכם. כתבה תוגדר "חמה" על פי מספר החברים שקראו אותה וטיב הקשר שלכם עמם. הפיצ'ר הזה אינו מפתיע. קודם כל, לפני כמה חודשים הושקו בפייסבוק אפליקציות מיוחדות של עיתונים ואתרי חדשות בעולם, שאיפשרו לקרוא כתבה מבלי לעזוב את פייסבוק. שנית, הפיצ'ר הזה מצטרף לשאר הפיצ'רים שמדווחים על חייהם של החברים שלנו: צ'ק-אין, לינק, תמונה או סתם סטטוס רגיל, רחמנא ליצלן.

האם אנחנו רוצים לדעת מה קראו החברים שלנו? התשובה היא כן, כשם שאנחנו רוצים לדעת איפה הם היו, מה הם ראו או מה יש להם לומר. פייסבוק כבר מזמן אינו המקום הקטן לשיחה אינטימית עם חברים קרובים. זו, בין השאר, אחת הסיבות לפריחתן של רשתות מתחרות, קטנות ואינטימיות יותר. פייסבוק עברה לשלב הבא. היא לא רשת חברתית, היא חלון לעולם. חלון עם פילטר חברתי. דרך פייסבוק אנחנו חווים את העולם, כפי שהסביבה הקרובה אלינו רואה אותו. כל אחד והסביבה החברתית שלו.

אבל באחרונה משהו עובד פחות טוב. הניוזפיד לא מפוקס. יש יותר מדי בלאגן, גם בעיניים וגם במידע שאתה מקבל. במלים אחרות, אתה מופגז בדברים שיכולת לחיות בלעדיהם, מאנשים לא ממש חשובים לך. יותר מדי פעמים אתה נכנס, ויוצא בלתי מסופק. לתחושה הזו ש"משהו לא עובד" יש מונח מקצועי: חוויית משתמש.

פיצ'ר "כתבות חמות" אינו משנה את התחושה הזו. הוא רק סימן ברור לכך שהמגמה הזו תימשך. ואין סיבה שלא: פייסבוק הגיעה לשלב הבגרות. היא צריכה להתחיל להגשים את ההבטחה הגלומה בה, גם כלכלית. בשביל לייצר הכנסות היא צריכה מידע על גולשיה, וכל הפעולות האלה מכוונות לאותה מטרה.

פייסבוק נתנה, ועדיין נותנת, שירות שאין לו מתחרים, עם הפרעות מינימליות. אבל המהלכים האחרונים מלמדים כי הסתיים הזמן שבו האינטרסים המסחריים וחוויית המשתמש הלכו יד ביד. התוספות השונות לפיד והביזור שלו פוגעים בחוויית המשתמש, כמו שפרסומות רגילות פוגעות בחוויה בטלוויזיה או באתרי אינטרנט אחרים. אחת הסיבות המרכזיות להצלחתה של פייסבוק היא חוויית המשתמש הנקייה שלה. היה ברור שבשלב כלשהו פייסבוק תיאלץ ללכלך אותה מעט. היא עשתה זאת עד כה עקב בצד אגודל. בחודשים האחרונים היא עושה זאת בצעדים - אולי פזיזים מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully