וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ארה"ב: לא רוצים לשלוט ברשת

1.5.2012 / 12:53

יועצי ניו-מדיה לשניים מהפוליטיקאים הבכירים בארצות הברית, שדיברו בכנס האינטרנט של TheMarker, מסכימים כי הממשל צריך להיעזר ברשת, אך לא לשלוט בה

"ה'בעיה' הגדולה באינטרנט היום נוצרה כשהרשת העבירה את הכוח לאזרחים - ההיררכיות כועסות ונלחמות בחזרה. הן רוצות לשמר את השליטה, אבל המאה ה-21 אינה זמן טוב להיות 'קונטרול פריק'". הדברים הללו נאמרו היום (ג') בכנס Com.Vention 2012 שעורך עיתון TheMarker בנמל יפו, על ידי שני אחראי מדיה חברתית בכירים בממשל האמריקאי: אלק רוס – יועץ בכיר למזכירת המדינה הילארי קלינטון ומייקון פיליפס, אחראי הניו-מדיה בבית הלבן. השניים רואיינו בפאנל שערך יוסי ורדי.

"ב-2012 ה'פתוח' חזק יותר מאשר ה'סגור'", אמר רוס. "ממשלות לוב, טוניס ומצרים לא הופלו על ידי תנועות סגורות, אלא על ידי תנועות פתוחות, שהשתמשו ברשת בגלוי. בעבודתנו אנו לא מחביאים את ידו של הממשל האמריקאי – דבר שקשה לעשות בעידן של שקיפות גוברת, אותה הביאה האינטרנט. אני מאמין שמתרחש כעת שינוי מהותי בכוח גאו-פוליטי– מהיררכיות לאזרחים. בעולם הזה - הפתוח והשקוף חזק יותר."

מה קלינטון ואובמה עושים ברשת?

בו בזמן, לדבריו של רוס, לארה"ב, רוסיה ולמדינות אחרות יש רעיונות שונים לגבי האופן בו הרשת צריכה לעבוד. "הדבר הכי טוב שממשל יכול לעשות זה לא לקלקל את האינטרנט" הוא אומר. "לאפשר לרשת להיות מדיום שמאפשר כל-כך הרבה חדשנות. כשרשתות תקשורת הולכות ונעשות חכמות יותר – האנשים בחליפות חושבים שהגיע הזמן לעשות לזה רגולציה ולשלוט בזה. אני מודאג מזה ומקווה שאנשים כמוכם יעשו את מה שעשו אזרחי ארצות הברית להצעת החוק SOPA ויגידו לממשלה: 'תורידו את הידיים מהאינטרנט'."


ומה באשר לאנשים עבורם רוס ופיליפס עובדים - שניים מהפוליטיקאים הבכירים בארה"ב. "אני עוזר להילארי להבין את השפעת הקישוריות והאינטרנט. הרבה מעבודתי מתרכזת במקומות כמו איראן וסוריה. הרבה מזמני הולך על מדינות דכאניות שמשתמשות באינטרנט כדי לדכא את אזרחיהם, אני עוזר לשמור על האינטרנט בטוח" אומר רוס.

פיליפס מוסיף כי "אנחנו מתמקדים בקידום אג'נדת הנשיא, והסברת מדיניותו. מעבירים את המסר, והופכים את הבית הלבן לשקוף ונגיש, וכך גם יוצרים הזדמנויות לאזרחים לקחת חלק בממשל. למשל, אנחנו מאפשרים לאזרחים לחתום על עצומות – וכאשר עצומה מגיעה למספר חתימות גבוה – אנחנו מתייחסים אליה. דמוקרטיה יכולה להשתנות לא רק בבחירות אלא גם ביום אחרי הבחירות. זו דרך להעצים ולייצר מעורבות. הכלים משתנים כי כולם מחפשים את הדבר הגדול הבא. מתחת לכל הכלים הללו יש רעיונות בסיסיים. הבנו שאנחנו צריכים לעשות את עבודתנו כך שתעצים אנשים ברחבי המדינה. ליצור כלים פשוטים לשימוש ולספק אותם לאנשים בזמן הנכון ובהקשר הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully