וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת משה כחלון: "ביטול האישור של הוט לחבילות טריפל יהיה זמני"

1.5.2012 / 16:57

בנאום שנשא בכנס Com.Vention של TheMarker סיכם שר התקשורת את כהונתו והצהיר ש"נשארו עוד 80% מהעבודה"

"אחרי כל מה שעשינו בשוק התקשורת, עדיין אגיד לשר הבא בתפקיד שבסך הכל נעשו 20 אחוז מהעבודה, ושלו נשארו עוד 80 – וזה לא כי התבטלנו. השוק הזה רץ במהירות מטורפת, ואנחנו עדיין נמצאים רחוק מאיפה שאנחנו צריכים להיות. השר הבא יצטרך להיות שר שעובד יום ולילה, עם מנכ"ל וצוות שעובדים יום ולילה". אלו הדברים שאמר היום (ג') שר התקשורת משה כחלון, בנאומו בכנס Com.Vention שערך עיתון TheMarker. השר הצהיר כי אנו נמצאים בתקופה של לפני בחירות, ואכן נאומו היה רטרוספקטיבי, ונגע במה שעשה המשרד – לצד הדברים עליו הוא עובד כרגע.

כחלון שב והצהיר שאספקת אינטרנט על ידי חברת החשמל היא פרויקט שהולך ומתקרב ושאין מנוס מלעשותו. "שתי חברות עם תשתית שמנהלות את העסק זה בלתי אפשרי. אנחנו לא נמצאים במקום טוב מבחינת התשתיות במדינת ישראל. גם רואים שההשקעות ביחס להכנסות ונתח שוק מאוד נמוכות ביחס לעולם. חברה שמרוויחה צריכה להשקיע בתשתיות, טכנולוגיות", אמר. "מה שהולך לפתוח את השוק הזה זה הסיבים של חברת החשמל. אני רוצה לבשר פה בפעם הראשונה שכל הנושא הזה הסתיים לאחר משבר שהיה בתקופה האחרונה. אין מה לעשות, חייבים תשתית נוספת. אני התחלתי את זה כפרויקט חברתי וזה הפך לפרויקט לאומי, תחרותי ועכשיו זה כמעט שלא נוכל להתקדם בלי מיזם הסיבים האופטיים".

למה סלולרים עולים כפול מבחו"ל?

עוד הצהיר כחלון כי ביטול רשיונה של הוט להציע חבילות טריפל הוא עניין זמני שנועד לאפשר שוויון למתחרות, ושלאחר מכן יוחזר האישור. "הכוונה שלנו היא ליצור ארבע קבוצות גדולות, תחרותיות וחזקות. אנו רוצים להגיע למצב שלכל קבוצה יהיה סלולר, תשתית (לפרטנר וסלקום עדיין אין) וטלוויזיה. ברגע שנבין ונדע שאפשר להעביר IPTV - הנושא של הפרדת הטריפל – יבוטל. עד אז חייבים לתת ל-012 ו-013 את ההזדמנות הזאת, שיוכלו למכור טלוויזיה, סלולר, נייח ותשתית בצורה שווה. אני מודע לזה שזה לא מהלך שמקדם אלא מחזיר טיפה אחורנית, אבל זה יוביל את השוק קדימה".

גם לגבי התחרות בשוק הסלולר היו לשר התקשורת הבטחות: "בשבועיים הקרובים נביא לכנסת את הרפורמה במכשירי קצה. כיום, כל מי שרוצה רישיון להביא מכשיר קצה – יש לו בעיה אם הוא לא קשור לחברה גדולה. אנחנו הופכים את זה להיות כמו כל מוצר - כל עוד המכשיר עומד בתקנים אירופאיים/אמריקאיים, הוא יוכל להיכנס לארץ בלי חודשים רבים של אישורים. ויתרנו על התענוג להיות גוף בירוקרטי מעכב. הרפורמה הזו תכניס לשוק מאות מיליוני שקלים. המחירים של המכשירים בשוק הזה גבוהים – אני לא מבין למה זה כפול מבחוץ לארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully