וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה מנטרת את האינטרנט

הצנזורה הצבאית מפעילה מערכת העוקבת אחר תכנים המפורסמים באתרים, בלוגים, פורומים ורשתות חברתיות

הצנזורה מפעילה מערכת שעוקבת אחר האינטרנט. בכנס Digit 2012 - כנס לעיתונות און-ליין שהתקיים היום במרכז הבינתחומי בהרצליה - חשפה תת אלוף סימה וואקנין, הצנזורית הראשית, כי החל מהשבוע מופעלת מערכת "שמנטרת בצורה חכמה את האינטרנט". הכוונה היא לחיפוש מחרוזות שנכתבו בכלים פומביים - אתרים, בלוגים, פורומים ורשתות חברתיות (בתנאי והגדרות הפרטיות מאפשרות לגשת לתוכן). המערכת מחפשת מחרוזות מילים שעשויות לעניין את הצנזורה, ומביאות לידיעת הצנזורה את הפרסומים הרלוונטיים.

לדברי תא"ל וואקנין, אין לצנזור כל כוונה לפגוע בפרטיות המשתמשים, והשימוש במערכת הינו מאוד מידתי, זאת כיוון שבצנזורה "לא רוצים להתעסק בשטויות". "הצנזורה נתפסת היום כגוף שמנסה להשתלט על האינטרנט ולא מצליח" אמרה תא"ל וואקנין. "אנחנו לא מנסים להשתלט על האינטרנט, אנחנו מנסים לעבוד בתוך האינטרנט במישורים שרלוונטיים אלינו. הצנזורה לא יכולה לפסול כל דבר, ולא כל דבר שאתם קוראים פה וחושבים שהוא סוד, הינו סוד באמת. צנזורה לא פוסלת סתם, אני לא פוסלת כל מה שלא נראה טוב לבטחון המדינה. החל מ-1988 הצנזור יכול לגעת רק בדברים בהם יש וודאות קרובה לפגיעה בבטחון המדינה. "

בתשובה לשאלת וואלה! TECH, פירטה וואקנין ואמרה כי מטרתה אינה להסתיר מידע מהציבור הישראלי, כי אם להגן עליו מפני האויב. לדבריה, במציאות בה אנו חיים עכשיו, הגנה על בטחון המדינה באמצעות מניעת פרסומים איננה רלוונטית כלל לעולמנו. וכך, הטיפול של הצנזורה בחומר שחושף סודות מונעת בעיקר על ידי השיקול של החשיבות המידע עבור כוחות אויב. כתוצאה מכך, פרסום - גם אם הוא מפר צנזורה - על ידי אדם אנונימי לו כנראה לא ייחסו חשיבות, לא יגרור תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • צנזורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully