וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל שאמה-הכהן: תנו סיסמת פריימריז, תקבלו 1,600 שקל

עידו קינן

7.5.2012 / 12:27

חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן מציע לחברי הפייסבוק שלו למצוא לו סיסמת בחירות טובה לפריימריז בתמורה ל-1600 ש"ח

1600 שקלים מציע חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן מהליכוד לגולש שימצא לו סיסמת בחירות טובה לפריימריז. הח"כ, הפעיל מאוד בפייסבוק, הודיע הבוקר בסטטוס ברשת החברתית: "‎1,600 ¤ שכר טרחה למי שהצעתו לסיסמה אישית קצרה וקולעת להתמודדותי בבחירות הפנימיות בליכוד תיבחר". שעתיים אחרי הפרסום יש לו כבר 17 שיתופים, 66 לייקים וכ-450 תגובות, שבהן סיסמאות כמו "כרמל שאמה, אתם כבר יודעים למה", "אל תחפש שאמה...כרמל תמיד לצידך" ו"הכרמל בפריחה".

"ישבתי עם הצוות שלי במטה שאחראי על ההסברה והחומרים הפרסומיים, היו כמה התלבטויות, ואמרו 'בואו נעשה קבוצת מיקוד'", מספר שאמה-הכהן לוואלה! TECH. "אמרתי שבטכנולוגיות של היום אפשר לעשות קבוצת מיקוד שהיא לא מקצועית אבל יכולה לתת לך כיוון איך הציבור רואה אותך. שאלתי כמה עולה קבוצת מיקוד, אמרו לי בערך 2000 שקל. אז אמרתי, אפשר לתת את הכסף הזה למישהו מהציבור שיציע סיסמה".

למה בתשלום?

"אני רוצה משהו שיהיה סביר, שאדם ישב, ישקיע מחשבה, שלא סתם יזרוק משהו סתמי מהשרוול. לפעמים אדם נותן הברקה גם אם הוא לא איש מקצועי מתחום הפרסום. חברי הליכוד שהם חברים שלי בפייסבוק, אזרחים מהשורה, נותנים את הזווית על איך נבחרי הציבור נתפסים".

קיבלת כמה מאות תגובות. מצאת כבר סיסמה טובה ביניהן?

"אני בדיוק מנהל דיונים, ועדת הכלכלה עדיין פעילה, עוד לא הספקתי לעבור עליהם. בסוף נדפיס את זה ונראה אם יש משהו".

מאיפה מגיע הכסף לתשלום להוגה הסיסמה? זה לא תקציב קשר עם הציבור, נכון?

"לא. תקציב פרטי או תרומות".

אתה מגייס תרומות באינטרנט?

"עוד לא התחלתי. אני אנסה. אני לא יודע עד כמה הדבר הזה אפשרי בציבוריות הישראלית. כולם נותנים את הדוגמה של אובמה. שלי [יחימוביץ', יו"ר העבודה] ניסתה ויחסית הצליחה אבל לא משמעותית, [השר] מיקי איתן ניסה אבל רואים לפי התקציב שלו שאי אפשר לבנות על זה. מדברים ארבע שנים על הון שלטון, זה ההון שלטון האמיתי. נניח שתאסוף 20 אלף ש"ח, זה אפילו לא 10% מהתקציב. בסופו של דבר זה תרומות גדולות של עשרת אלפים שקל שבונות את התקציב. ומי שתורם את זה, אתה עלול לפגוש אותו בקדנציה הבאה בוועדה כשעניינו מונח לפניך. עדיף שהמדינה תממן את הדמוקרטיה הפנימי במפלגות. אבל כשמציעים את זה, לא מעט אנשים אומרים, אתם רוצים עוד כסף, אתם רוצים לבזבז, למה לא להשקיע ברווחה ובחינוך? אבל כדי שיהיה כסף לרווחה, לחינוך, לכל הדברים הטובים, צריך שהמערכת הפוליטית תהיה נקיה. ותרומות גדולות לא תורמות למערכת נקיה".

הפוליטיקאים מגלים את פייסבוק

ח"כ מיכאל בן-ארי מהבית הלאומי הסתייע גם הוא בחברי הפייסבוק שלו כקופירייטרים. בשבוע שעבר כתב בן-ארי: "בימים הקרובים נצא במסע פרסום בפייסבוק עבור הדף שלי. אשמח לקבל ממכם מסר קצר וקולע שילווה את הפרסום. מחכה להצעותכם", וקיבל הצעות שבהן "ימינה פנה, קדימה צעד!!", "ויתורים זה לחלשים, כי לי יש ערכים" ומיכאל בן ארי שלום אהבה וסובלנות". מתנגדיו השתמשו בשרשור לנגח אותו עם סיסמאות כמו "די לגזענות!" ו"חופש ולחם", סיסמת הבחירות של אדולף היטלר.

גם השר אלי ישי מש"ס התייעץ עם הגולשים בשבוע שעבר בנוגע לסיסמה אפשרית: "מה דעתכם על הסלוגן לפייסבוק מי שמאמין שישתף ? אם אהבתם אז שתפו ." בהמשך הפכה הסיסמה לבאנר שמופץ ברשת ומצורף לתמונות שונות, ובהן תמונתו של הרב עובדיה יוסף, עם ההבטחה "חברים יקרים כל המשתף משתתף בציוויו של מרן שליט"א".


עוד בנושא:
הסטטוס של כרמל שאמה-הכהן
מיכאל בן ארי מבקש סיסמת בחירות
גם אלי ישי מתייעץ עם גולשים בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully