וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורא החברתי של פייסבוק קורס

8.5.2012 / 14:41

ירידה חדה בפופולריות של שירות ה-Social Reader שהשיקה פייסבוק בשנה שעברה. יותר ויותר משתמשים כבר לא מעוניינים בו

ה-Social Reader, אותו שירות שהשיקה פייסבוק ומעלה אוטומטית לפיד המשתמש דיווחים על כתבות שקרא – נמצא בצניחת פופולריות. כשמונה חודשים לאחר שהושק השירות כחלק מה-Open Graph שהציגה פייסבוק – נדמה שמשתמשי הרשת החברתית אומרים "לא" לשירות.

כלי התקשורת הראשון שעשה שימוש בכלי הוא עיתון הוושינגטון פוסט, שהשיק את ה-Reader שלו בשנה שעברה, וזכה לעשרות מיליוני משתמשים תוך מספר חודשים. אך לאחר שהגיע לשיא של 18 מיליון משתמשים בספטמבר 2011, בימים האחרונים צנח המספר לשפל של כ-9 מיליון בלבד. הוושינגטון פוסט אינו היחיד שנמצא בקריסה בתחום זה – גם הגרדיאן הבריטי ירד מ-600,000 משתמשים באפליקציה לפחות מ-100,000.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא מה שהיה פעם. גרף השימוש ב-Social Reader/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהן הסיבות לקריסה הזאת? כבר כאשר הושק הכלי נשמעו תלונות על כך שמדובר בכלי חודר פרטיות, שכן הוא מעדכן את הפיד של המשתמש בכל כתבה שקרא – מבלי שהוא בחר להודיע על כך. בנוסף, כל לינק כזה שמופיע בפיד לא יקח את הגולשים שנחשפים אליו לכתבה – אם לא נתנו הרשאה לאפליקציית ה-Social Reader הספציפית. במקום זאת הוא יציג להם בקשת אישור, שרק לאחריה יוכלו לגשת לכתבה שכתב חברם. ייתכן שיותר ויותר גולשים גילו שהקונסטלציה הזאת אינה מתאימה להם ושאינם רוצים שכל כתבה שהם קוראים תדווח לפיד.

האשמה נוספת שהועלתה בנושא היא שהצפת הקוראים החברתיים בפיד נראתה כמו העלאת תוכן רנדומלי ללא קשר וקונטקסט חזק מספיק (שכן לא מתקיימת הסלקציה בין מה שהגולש קורא למה שהוא בוחר לשתף עם חבריו) – דבר שנחווה על ידי גולשים כהצפת הפיד, ואפילו כהצפה פרסומית.

בנוסף, לאחרונה החלה פייסבוק לבדוק ולבחון פיצ'ר בשם Trending Articles – המציג במרוכז סיפורים נבחרים מהקוראים החברתיים השונים. הגולש נחשף לתקציר של בין שלושה לשישה סיפורים, הכולל כותרת, תמונה ואת מאה המילים הראשונות של הסיפור – דבר שלעתים מייתר את הצורך להקליק על הלינק ולקרוא את הידיעה המלאה.

"קוראים חברתיים תמיד נראו לי קצת יותר מדי משתפים, אפילו יחסית לפייסבוק. הם מרגישים יותר כמו שירותי החובה שמציעה גוגל, ולא כמו כלי חדש ויעיל להפצת מידע", כתב ג'ון הרמן באתר Buzzfeed. "אני יודע שהחברים שלי לא התכוונו להציג לי את התוכן הזה, אז למה שאקליק עליו?", הוא שואל.


עוד בנושא:

- חדש בפייסבוק: לוח זמנים ואפליקציות חברתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully