וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת האחדות שוברת שיאי שיח

9.5.2012 / 12:02

מחקר של באזילה מגלה שההודעה על ממשלת האחדות יצר יותר דיונים מאירועים קודמים. רוב הציבור אינו מתנגד למהלך

ההכרזה על ביטול הבחירות ועל הקמת ממשלת אחדות שברה שיאי התייחסויות במדיה החברתית הישראלית, כך מגלה מחקר שעשתה חברת הניטור והמחקר באזילה עבור וואלה!

לפי הנתונים שאספה באזילה ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, בפורומים, בבלוגים ובכתבות באתרים - התקיימו אמש 2422 דיונים בנושא – מתוכם 1480 עד שעת הצהריים. "דיון", לצורך הבדיקה, הוא התייחסות לנושא יחד עם כל התגובות שהיא מקבלת (לדוגמה: שורת סטטוס והתגובות אליה נחשבות לדיון אחד, וכך גם כתבה אחת וכל התגובות שהיא מקבלת).

מספר הדיונים הזה גדול משמעותית מדיונים על אירועי חדשות אחרים מהשנה האחרונה. אחריו נמצא בהפרש משמעותי הדיון על הודעתו של יאיר לפיד על כניסתו לחיים הפוליטיים בפברואר השנה – שיצר 1620 דיונים באותו יום. "הפגנת המיליון" שנערכה בספטמבר 2011 יצרה אז 1421 דיונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהרושם מגלישה אתמול ברשתות החברתיות היא שהציבור רואה את המהלך הפוליטי בעין לא יפה, מסתבר שדווקא הרוב מקבל אותו ואפילו תומך בו. 41% מהמתייחסים הפגינו יחס מאוזן למהלך, 19% הפגינו יחס חיובי ו-3% הפגינו יחס חיובי מאוד. לעומתם, 32% הפגינו יחס שלילי ו-5% הפגינו יחס שלילי מאוד. נימוקיהם העיקריים של התומכים במהלך הם שהוא יחסוך למדינה כסף ויביא לחוק גיוס לכולם. המתנגדים למהלך טוענים שמדובר בתרגיל שנעשה מאחורי הגב, ברמיית הציבור ושממשלת אחדות היא מיותרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם על ראש הממשלה נתניהו וגם על סגנו החדש מופז חלה עלייה גדולה בשיח הרשת בימים האחרונים. נתניהו קפץ מ-455 דיונים ב-5.5 ל-814 דיונים ב-6.5 ומשם ל-1734 דיונים אתמול, ה-8.5

מופז קפץ מ-57 דיונים ב-5.5 ל-86 דיונים ב-6.5 ומשם ל-1717 דיונים אתמול, ה-8.5.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully