וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משנה את הרגלי החיפוש

הגרסה החדשה של מנוע החיפוש מבית גוגל מחפשת תשובות לשאלות ששאלתם, וגם לשאלות אותן אפילו עוד לא חשבתם לשאול

גוגל משדרגת את החיפוש כך שיציג עובדות, לא תוצאות חיפוש, עבור כ-500 מיליוני שאילתות שונות. מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי בעולם השיקה הערב (ד') שדרוג משמעותי למנגנוני החיפוש שלה, שמתחילים להיות זמינים כעת לאנשים שמשתמשים בגרסה האמריקאית, דוברת האנגלית, של האתר. השדרוג מוסיף אל תוצאות החיפוש הרגילות של גוגל חלון שמופיע מימין לתוצאות הקלאסיות, ונועד לספק עובדות.

כך, למשל, חיפוש הערך "Avengers" ('הנוקמים' הוא שובר קופות ענק בארצות הברית כיום) מציג מימין לתוצאות החיפוש הסטנדרטיות תיאור קצר של הסרט מויקיפדיה, נתונים יבשים כמו אורך הסרט ושם הבמאי, אך גם תמונות וקישורים לשאילתות חיפוש על כוכבי הסרט וחיפושים קשורים. חיפוש הערך "Barack Obama" מציג הרבה יותר מידע - לא רק מויקיפדיה, כי אם גם מעמוד גוגל+ של הנשיא האמריקאי.

בבלוג של גוגל נכתב על המנגנון כי "גוגל תמיד האמינה שמנוע החיפוש המושלם צריך להבין בדיוק למה אתם מתכוונים ולתת לכם את מה שאתם רוצים. ועכשיו אנחנו לפעמים יכולים לעזור למצוא תשובה לשאלה הבאה שלכם, לפני ששאלתם אותה, פשוט כי העובדות אותן אנחנו מציגים מושפעות מחיפושים של אנשים אחרים. למשל, המידע שאנחנו מציגים לשאילתת "Tom Cruise" עונה על 37 אחוז מהשאילתות הבאות שאנשים שואלים על טום קרוז."


המנגנון החדש צפוי להיות זמין גם בסמארטפונים וטאבלטים, בגרסה שמותאמת עבור מסכים קטנים יותר וממשקי מגע. לא ברור כיום מתי החברה מתכננת להשיק את השירות בשפות נוספות.

עוד בנושא:

גם בינג שיפרה את החיפוש, באמצעות תוצאות חברתיות

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully