וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסד"ק מודה: תקלת מחשוב פגעה במסחר פייסבוק

22.5.2012 / 17:31

הבורסה האמריקאית מודה שביום הנפקת פייסבוק אירעו תקלות במערכת שלה שגרמו להפסדי משקיעים. כספי פיצויים כבר הוכנו

מחשבי הבורסה האמריקאית, הנסד"ק, העבירו באיחור את עדכוני הרכישה של מניית פייסבוק עם פתיחת המסחר בה – עקב תקלת תקשורת. כך הודיעה אמש רשמית הבורסה, המתמודדת בימים האחרונים עם תלונות רבות על תפקודה באירוע, שעלולות לעלות לה בפיצויים והחזרים רבים – בגין השפעה לרעה על 30 מיליון מניות.

עם כניסת פייסבוק לבורסה ביום שישי חלה השתהות בעדכונים שנמשכה 30 דקות. במשך כעשרים דקות הפסיקה הבורסה לאשר עסקאות של ברוקרים על המניה, ואלו לא יכלו לראות את נתוניה העדכניים במשך יותר משעתיים. הבעיה תוקנה רק בסביבות 11:30 בצהריים, כאשר גם כתוצאה מהתיקון נוצרה תקופת זמן בה לא נרשמו עסקאות, ועסקאות שהוזנו לא יצאו לפועל לפני 11:30. בנוסף, הזמנות למניה שהוזנו לפני פתיחת יום המסחר נרשמו – אך במקרים בהם הרוכש ניסה לבטל את הזמנתו או לשנות את המחיר המוצע – השינוי לא אושר. סך הכל החליפו ידיים 200 מיליון מניות פייסבוק בשעת המסחר הראשונה, ויותר מ-570 מיליון מניות במהלך יום המסחר. מניית פייסבוק צנחה אתמול ב-11%.

בנסד"ק אומרים שתקלת התקשורת נסובה סביב שני תהליכי תוכנה הקשורים אחד בשני ננעלו בלופ אינסופי שעצר את פעילות התוכנה. גורמים רשמיים בבורסה אומרים כי לא צפו בעיות מהסוג שצץ ושכמות המסחר במניית פייסבוק לא עלה על הצפוי, אך בגלל גודל ההנפקה ורמת העניין בה – חל עיכוב קל בהעברת הנתונים.

כעת צפוי גל של תביעות להחזר כספים של משקיעים שהזמנתם לא עובדה כראוי, ונסד"ק כבר הקצתה לצורך זה סכום של 13 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully