וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מציגה: "המכון לאינטליגנציה חישובית"

אינטל השיקה את "המכון לאינטליגנציה חישובית", במטרה לחקור טכנולוגיות חדשניות לייצור יישומים אינטליגנטיים

אינטל ישראל רוצה לבנות מחשב שעובד כמו המוח האנושי ותוכנות שלומדות מעצמן. החברה השיקה הבוקר (ה') את מכון המחקר המשותף לאינטליגנציה חישובית, יחד עם הטכניון והאוניברסיטה העברית. כארבעים חוקרים, יחד עם סטודנטים ועובדי אינטל, יחקרו טכנולוגיות חדשניות שמטרתן ליצור יישומים אינטליגנטיים.

15 מיליוני דולרים יושקעו במיזם החדש במהלך חמש השנים הקרובות, כשתוצאות המחקר תפורסמנה בצורה חופשית ותחת רישיונות חופשיים, כדי שכל הקהילה האקדמית תוכל להשתמש בהן. באינטל לא אומרים אילו פרוייקטים ספציפיים ייחקרו במהלך השנה הראשונה, אך טוענים כי אלה כבר נקבעו.

מכון המחקר הישראלי מצטרף אל מכונים בהם שותפה אינטל ברחבי העולם. כך, המכון הגרמני חוקר מחשוב ויזואלי והמכון בטאיוון חוקר "מחשוב קונטקסטואלי מחובר" - אספקטים שונים של חדשנות בעולם המחשוב.

המטרה של אינטל אינה בהכרח אלטרואיסטית. בחברה לא מנסים להסתיר כי הקמת מכוני המחקר לא נועדה רק לקדם את עולם המחשוב באופן כללי, כי אם למצוא חידושים אותם תכניס אינטל למוצרים הבאים שלה.

בשנים האחרונות, החלה אינטל לצאת מהנישה בה החברה היום דומיננטית מאוד - ייצור מעבדים למחשבים אישיים, ולהתרחב אל אפיקים חדשים. כך, בחודש שעבר הושק מכשיר הטלפון הסלולרי הראשון עם מעבד אינטל, והחברה מתמקדת היום בין השאר גם במוצרי תוכנה. במסגרת ניסיונות ההתרחבות, רכשה אינטל ב-2010 את חברת האבטחה מקאפי.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully