וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלת האחורית אל תוך המעבד

שבבים המשמשים מערכות של ארגוני ביון ברחבי העולם עשויים להיות נגועים בפרצת האבטחה הזו, כך קובע חוקר אבטחה

האם מפעלים בסין מכניסים "דלתות אחוריות" אל תוך שבבים אותם הם מייצרים עבור תעשיות בטחוניות ברחבי העולם? חוקר האבטחה סרגיי סקורובוגטוב, העובד במעבדה באוניברסיטת קיימבריג', גורס שכן, וששבבים המשמשים כיום מערכות של ארגוני ביון ברחבי העולם עשויים להיות נגועים בפרצת האבטחה הזו.

לדבריו של סקורובוגטוב, המעבדה בה הוא עובד פיתחה טכנולוגיית סריקה של שבבי סיליקון על מנת לבדוק את הטענות לבעיות האבטחה בשבבים. המדענים ניסו שבב צבאי אמריקאי עם תקן אבטחה נוקשה, אך כזה שיוצר בסין. המערכת שבדקה את השבב מצאה "דלת אחורית" שהוכנסה על ידי היצרן. הדלת, שמאובטחת במפתח אותו המדענים הצליחו להוציא, אפשרה לנטרל את השבב, או אפילו לתכנת אותו מחדש. סקורובוגטוב אף טוען שהשבב הספציפי בו מדובר משמש מערכות בקרה רבות, החל ממערכות נשק ועד לתחנות כוח גרעיניות. כעת הוא וחבריו מבקשים מימון נוסף כדי לבדוק שבבים נוספים ולשכלל את המערכת.

נזכיר כי רק לפני כשנתיים התגלה אחד הוירוסים המתוחכמים ביותר שתוכנתו עד כה – Stuxnet – אשר פגע במערכות פיזיות של העשרת אורניום באירן. הוירוס, מהראשונים מסוגו, חיפש מערכות בקרה ספציפיות ושינה בהן פרמטרים שגרמו לצנטריפוגות להתקלקל. אירן האשימה אז את ארה"ב ואת ישראל בפיתוח הוירוס, אך הדבר מעולם לא הוכח.

  • עוד באותו נושא:
  • מעבדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully