וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד פייסבוק אדוארדו סברין: "לא כועס על מארק צוקרברג"

29.5.2012 / 12:47

בראיון נדיר שנתן למגזין בריזלאי אמר אחד ממייסדיי פייסבוק שאינו שומר טינה לצוקרברג על כך שהדיח אותו בזמנו מהחברה

אדוארדו סברין אינו שומר טינה למארק צוקרברג – או לפחות כך הוא טוען. אחד ממייסדיי פייסבוק אמר בראיון למגזין הבריזלאי Veja שאין בו כעס על כך שצוקרברג, לו הוא קורא "איש חזון", הדיחו מהחברה בזמנו.

"יש לי רק דברים טובים לומר על מארק, ואין ביננו רגשות שליליים. הוא תמיד ידע שהדרך היחידה לתת לפייסבוק לצמוח היא לשמור על הרעיון המרכזי - זה של אנשים שמציגים את עצמם כפי שהם, ללא כינויים ושמות בדויים", אמר בראיון. "זוהי החוזקה הגדולה ביותר של פייסבוק, שאפשרה לנו להפוך אותה לכלי למחאות כמו זו שהתרחשה במצרים, אבל גם לכלי של עסקים, שלא לדבר על דרך לתקשר באופן טבעי עם חברים".

סברין עזר לצוקרברג להשיק את פייסבוק ב-2004, אך בעקבות חיכוכים ביניהם נפלט מהחברה כשנה מאוחר יותר, ומניותיו דוללו משמעותית (אך הן עדיין שוות יותר מ-3 מיליארד דולר לאחר הנפקת פייסבוק לאחרונה). הסיפור הוצג בסרט "הרשת החברתית", אך סברין טוען שלא מדובר בתיאור נאמן למציאות ושזוהי "פנטזיה הוליוודית ולא סרט תיעודי". "פייסבוק לא נבנתה מתוך חלון בחדר במעונות סטודנטים בהרווארד", אמר.

כיום חי סברין בסינגפור, זאת לאחר שוויתר לאחרונה על אזרחותו האמריקאית. הטענה היא שעשה את הצעד כדי להימנע ממיסים על המניות שקיבל בהנפקת פייסבוק, אך הוא מכחיש זאת. "ההחלטה התקבלה לחלוטין בהתבסס על רצוני לחיות ולעבוד בסינגפור. אני מחויב לשלם מאות מיליוני דולרים של מיסים לממשל האמריקאי. כבר שילמתי ואמשיך לשלם את המיסים שאני חייב, בהתבסס על אזרחותי האמריקאית בזמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully