וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה שלום מיקרו-סים, קבלו את הננו-סים

3.6.2012 / 16:46

הרשות האירופאית לתקינת תקשורת האישרה לשימוש סטנדרט חדש של כרטיס סים קטן במיוחד, שהוצע על ידי אפל

חשבתם שהמיקרו-סים קטן? התכוננו לגרסה הבאה והקטנה עוד יותר. הרשות האירופאית לתקינת תקשורת (ETSI) הודיעה שאישרה לשימוש סטנדרט חדש של כרטיס סים, אותו הציעה חברת אפל, בהצבעה שנערכה בישיבתת הרשות בסוף מאי.

הסים החדש, הקרוי 4FF ומכונה "ננו-סים", הוא קטן ודק יותר ב-40% מכרטיס הסים הקטן ביותר הקיים כיום בשוק: רוחב של 12.3 מ"מ, גובה של 8.8 מ"מ ועובי של 0.67 מ"מ. מכיוון שהוא מצריך חריץ קטן יותר במכשיר – ליצרני מכשירים סלולריים נשאר מקום נוסף בתוך גוף המכשיר, אותו הם יכולים לנצל עבור סוללה גדולה יותר, למשל. הננו-סים יוכל להיות משומש גם במכשירים ישנים הכוללים חריץ גדול יותר – בעזרת מתאם (זאת בדומה למיקרו-סים).

עם זאת, למרות שמפעילות סלולר באירופה תמכו בכרטיס החדש שהציעה אפל, מתחרותיה של החברה בשוק המכשירים – מוטורולה, RIM ונוקיה – הציעו עיצובי סים חדש משלהן וכעת מתקוממות על הבחירה. בין השאר הן טענו שעיצובי הסים שלהן יגרמו פחות נזק פיזי אפשרי למכשיר בעת ההטענה והפריקה של הכרטיס, וכעת הן מביעות חשש ששאפל עלולה יום אחד לרשום פטנט על ההמצאה, זאת למרות שאפל הודיעה רשמית שתציע רישיון ייצור חינמי לחברות האחרות. "הודענו ל-ETSI שאנו מוכנים לתת רשיון לכל הפטנטים של נוקיה הדרושים ליישום הסטנדרט שלנו.

נוקיה ממשיכה להאמין שהננו-סים שנבחר הוא נחות טכנולוגית ולא מתאים למספר אפליקציות, אך ועדת הכרטיסים החכמים של ETSI עשתה את החלטה", הגיב דובר של נוקיה. "נוקיה מאמינה שהמיקרו-סים הקיים ימשיך להיות האפשרות המועדפת על ידי יצרנים ומכשירים רבים, כך שבסופו של דבר השוק יחליט אם הסטנדרט יאומץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully