וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסמאות: הצעירים מפקירים, המבוגרים נזהרים

4.6.2012 / 17:13

המחקר הגדול מסוגו על סיסמאות אבטחה מגלה שככל שהמשתמש מבוגר יותר - כך תהיה סיסמתו קשה יותר לפיצוח

משתמשים בסיסמה 12345? סביר להניח שאתם מתחת לגיל 55. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קיימברידג' על ידי מדען המחשבים ג'וזף בונאו מגלה שאנשים מעל לגיל 55 בוחרים סיסמאות מסובכות פי 2 מאשר אנשים מתחת לגיל 25.

המחקר של בונאו הוא המחקר הגדול ביותר שנערך בנושא סיסמאות. החוקר ניתח 70 מיליון סיסמאות של משתמשי שירותי יאהו. הוא חישב את חוזק הסיסמאות וניתח אותן לפי פרמטרים שונים: קבוצות גיל, לאום, ועוד. בין השאר גילה כי רוב האנשים בוחרים סיסמאות בסטנדרט בטוח פחות מזה עליו ממליצים מומחי אבטחה, ושאנשים שמאחסנים בחשבונם את פרטי כרטיס האשראי שלהם לא בהכרח עושים הרבה כדי להגן על חשבונם, למעט הימנעות משימוש בסיסמאות פשוטות במיוחד. אנשים שמשנים את סיסמאות מדי פעם נוטים לבחור סיסמאות חזקות במיוחד. בהשוואה בין לאומים שונים התגלה כי הגרמנים והקוראנים בוחרים את הסיסמאות החזקות ביותר, בעוד האינדונזים בוחרים את החלשות ביותר.

בונאו גילה שבאופן כללי סיסמאות שנוצרות על ידי אנשים, ולא על ידי כלים אוטומטיים המציעים אותן, הן קלות יותר לפיצוח, ושניתן לגלותן תוך אלף ניסיונות לכל היותר. לכן הוא מציע לספק למשתמשים סיסמאות רנדומליות לחלוטין של תשעה תווים – שלדבריו יהיו בלתי פריצות. "אני חושב שסביר לצפות מאנשים לזכור סיסמאות כאלו, כפי שהם זוכרים מספרי טלפון", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • סיסמאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully