וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט חושפת את Surface - טאבלטים מתוצרתה

מיקרוסופט החליטה להיכנס לשוק הטאבלטים, הציגה מכשיר דק יותר מאייפד, עם מסך גדול יותר וכיסוי שמתפקד כמקלדת

מיקרוסופט מכריזה על טאבלט מתוצרתה. ענקית המחשוב הכריזה הלילה (ג') כי היא תשיק מחשבי לוח המבוססים על הדור הבא של מערכת ההפעלה "חלונות", אשר ייקראו Surface. נזכיר כי השם הזה שייך כיום לליין מחשבי השולחן של החברה - מחשבים יקרים דמויי שולחן עם מסך מגע, שמיועדים לחנויות, מסעדות והשוק העסקי.

הטאבלט הראשון - מתחרה באייפד וגלקסי טאב

הטאבלט הראשון, בעל מסך בגודל 10.6 אינץ' (המסך באייפד הוא 9.7 אינץ') הינו דקיק - 9.3 מילימטרים עוביו (עשירית מילימטר פחות מהאייפד החדש), וקל יחסית, בעל משקל של 676 גרם. הדבר מתאפשר בזכות מארז מגנזיום, "הראשון מסוגו" לטענת מיקרוסופט, שאף כולל מעמד נשלף המאפשר להעמיד את הטאבלט על השולחן. במיקרוסופט טוענים כי לטאבלט יש "את הוויפי הטוב ביותר שנראה במחשב".

ה-Surface הזה יגיע עם מעבד ARM שמותאם לטאבלטים ומערכת הפעלה חלונות RT. נזכיר כי זו תהיה מסוגלת להריץ אך ורק אפליקציות שנבנו עבור הממשק החדש של 'חלונות 8', ולא תוכנות "מלאות" שפותחו עבור הגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה. הטאבלט יגיע עם 32 או 64 גיגהבייט זכרון, כניסת USB 2 וחריץ microSD.

המכשיר יושק במקביל להשקת חלונות 8, שמועדה טרם פורסם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהטאבלטים הדקים ביותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטאבלט השני - מתחרה בלפטופים

לטאבלט השני מסך בגודל זהה, ומעמד מובנה זהה, אך משקל של 903 גרם ועובי של 13.5 מ"מ. הסיבה לכך היא שמדובר במחשב עם מעבד של אינטל וגרסת פרו של מערכת ההפעלה "חלונות 8" - גרסה שמסוגלת להריץ גם תוכנות "קלאסיות" של חלונות. הוא יגיע עם שטח אחסון של 64 או 128 גיגה, כניסת USB 3, חריץ microSDXC ויציאת Mini DisplayPort לחיבור אל מסכי טלוויזיה.


הגרסה הזו של Surface אף תתמוך בעט מגע, שמתחבר באמצעות מגנט לאחד הצדדים שלה. למסך שלו יש שתי שכבות לזיהוי מגע - אחת לזיהוי נגיעות אצבע והשניה שכבה מיוחדת עבור העט, כדי להפוך את הזיהוי למדוייק ככל הניתן. בשנה שעברה, הציגה סמסונג פתרון דומה בטלפון ה-Note שלה, שאיפשר תמיכה טובה במגע הן עם אצבעות והן עם העט המצורף.

המכשיר יושק כשלושה חודשים אחרי השקת חלונות 8.

הסוד הוא בכיסוי

כדי להפוך את טאבלטי ה-Surface לאטרקטיביים אף יותר, עיצבה מיקרוסופט שתי גרסאות של כיסוי מסך עבורו, ושתיהן כוללות הפתעה. הכיסוי הראשון, 3 מילימטרים עוביו, מתפקד גם כמקלדת מולטיטאץ' - כיסוי עם שכבת מגע עליו המקשים רק מצויירים. ואילו הכיסוי השני, בעובי 5 מ"מ, מתפקד כמקלדת מלאה עם מקשים פיזיים ומשטח מגע סטנדרטי.

"כמו עכבר ל-Windows 1"

"בשנים האחרונות ראינו שינויים גדולים בתעשיה בכלל ובמיקרוסופט בפרט" אמר בתחילת האירוע מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, "מחשוב ענן, בידור, משחקים.. ובכל מה שעשינו, Windows היא הלב והנשמה". "מערכת ההפעלה הוכיחה את עצמה כתוכנה הכי גמישה שנוצרה אי פעם, ועלתה על הציפיות שלנו. נכון להיום, יש יותר ממיליארד מחשבים עם חלונות, בבתים, בבתי עסק, בבתי ספר, בארגונים ממשלתיים. וחלונות 8 ממציאה את המוצר הזה מחדש".

לטענת באלמר ובכירים נוספים במיקרוסופט, ה-Surface הוא "נישואים מושלמים בין תוכנה לחומרה". הסיבה ליצירת הטאבלט, לדברי מכאן מיקרוסופט, היא הרצון להראות לאנשים למה "חלונות 8" מסוגלת. "בדיוק כפי שWindows 1 הייתה צריכה עכבר, וייצרנו אחד, Windows 8 צריכה חומרה משלה" אמר.



מחירי הטאבלטים החדשים טרם הוכרזו. במיקרוסופט רק מוכנים להגיד ששניהם יגיעו עם "מחירים תחרותיים" לקטגוריות שלהם. הכוונה היא ככל הנראה לכך שהטאבלט עם חלונות RT יעלה כמו אייפד (כ-499 דולרים לגרסה הזולה) , והטאבלט עם חלונות 8 פרו יעלה כמו אולטרהבוקים (900-1000 דולרים לגרסה הזולה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully