וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אנשים מדוכאים משתמשים ברשת בצורה שונה

19.6.2012 / 12:38

שליחת מיילים רבים, שיתוף קבצים ו'זפזופ' בין אפליקציות הן רק חלק מהמאפיינים השכיחים בקרב משתמשי אינטרנט מדוכאים

שולחים מיילים רבים ומשתפים קבצים בקביעות? ייתכן שאתם בדיכאון. מחקר שנערך באוניברסיטת מיזורי בארצות הברית, שמצא מאפיינים משותפים לגולשי אינטרנט הנמצאים בדיכאון.

קבוצת החוקרים שערכה את המחקר בדקה 216 סטודנטים שרמת הדיכאון שלהם הוערכה בעזרת שאלונים. לאחר בדיקת הדיכאון נבדקה צורת השימוש באינטרנט של המדוכאים והלא מדוכאים (כ-30% מהנבדקים אופיינו כמדוכאים). שני ממצאים מרכזיים התגלו: ישנם כמה מאפייני שימוש באינטרנט להם יש קורלציה (מתאם) עם דיכאון, וקיימות תבניות של שימוש באינטרנט שנפוצות יותר אצל מדוכאים מאשר אצל לא-מדוכאים.

לגבי הממצא הראשון מספרים החוקרים שאנשים מדוכאים נוהגים, למשל, להשתמש יותר בשירותי שיתוף קבצים – בהם ניתן להוריד שירים וסרטים. הם גם נוהגים לצפות יותר בסרטוני וידאו, לשחק יורת במשחקים ולהשתתף יותר בצ'טים.

לגבי הממצא השני מביאים החוקרים כדוגמה את הנטייה לשלוח הודעות אי-מייל רבות (ממצא שתואם למחקר קודם המראה שבדיקה תכופה של אי-מייל קשורה לרמת חרדה, שמצידה קשורה לסימפטומים דאונים) ואת הנטייה "לזפזפ" רבות בין שימושי אינטרנט שונים: אי-מייל, צ'ט ומשחקים. נטייה זו יכולה להיות קשורה לקשיים ריכוז – שיכולים גם כן להיות חלק מסימפטומים של דיכאון.

החוקרים שואפים שהמחקר שלהם יעזור לזהות אנשים מדוכאים דרך השימוש שלהם ברשת וכך לאפשר את הטיפול בהם. הם מקווים שהגילויים שלהם יוכלו גם לעזור להורים לזהות תנודות במצבי הרוח של ילדיהם. דרך נוספת שהם מציעים היא התקנה של תוכנה שתנתח את השימוש ברשת ותתריע כאשר היא מזהה את אותם סימפטומים המקושרים כעת עם דיכאון.

  • עוד באותו נושא:
  • דיכאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully