וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועידת הנשיא מודאגים מבועת אינטרנט

20.6.2012 / 19:46

בפאנל טכנולוגי בועידת הנשיא, הזהירו כמה מבכירי עולם הטכנולוגיה מפני בועת אינטרנט שניה

בעתיד הלא רחוק יהיו בעולם יותר טלפונים סלולריים מאשר בני אדם. כך מעריכים בכירי תעשייה שהשתתפו ביום (ד') בפאנל "אז מה חדש במדיה החדשה?" שהנחה יוסי ורדי ביומה השני של ועידת הנשיא המתקיימת בירושלים.

"מספר המנויים הסלולריים יגיע לחמישה מיליארד בחמש השנים הבאות. זה ייצור שינוי גדול במדינות בכל העולם, בכל קטגוריה עליה אפשר לחשוב", אמר ג'וליוס ג'נקאוסקי, יושב ראש נציבות התקשורת הפדרלית האמריקאית (FCC). סטפן ריצ'ארד, יושב ראש ומנכ"ל פרנאנס טלקום מסכים איתו: "מכמה מיליארדי משתמשי סלולר בעולם, 650 מיליון נמצאים באפריקה – שזה יותר מאשר באירופה. התחזית היא שנגיע ל-7 מיליארד במהירות. התעשייה מעריכה שבתוך כמה שנים יהיו 20 מיליארד מכשירים המחוברים לרשת. זו התקדמות גדולה למין האנושי, שתקל לארגן שירותי בריאות, חינוך, תרבות – ואת הדמוקרטיה".

מפחדים מבועת אינטרנט שניה

בהמשך דבריו הזהיר ריצ'ארד מבועת אינטרנט שנייה: "העולם ניזוק קשות בעבר מבועות – בועת נדל"ן, בועת האינטרנט מלפני עשור. אנחנו צריכים לתהות אם אנחנו לא רואים היום בועה חדשה בכלכלה הדיגיטלית, שנוצרת באמצעות כמה מהשמות המפורסמים ביותר שלה. אני חושב שזה סיכון ובעיה. אם היום יש בועות – מחר יהיה לנו נזק. חמש חברות הטלקומוניקציה הגדולות באירופה שוות היום יחד פחות מגוגל".

"אולי יש הערכת יתר בחברות כמו אפל, גוגל, פייסבוק אבל לא זה הנושא. הנושא הוא שחברות אחרות סובלות מהערכת חסר", הוסיף מוריס לוי, יושב ראש ומנכ"ל Publicis Groupe S.A. "אני הרבה יותר מודאג מהדפלציה של חברות אלו מאשר של האינפלציה של האחרות, ובטוח שנראה בעתיד את מחיר מניות 'חברות הדפלציה הנוכחיות' עולה.

ג'ון צ'יימברס - יו"ר ומנכ"ל סיסקו, העריך שאכן שוויין של חברות המוערכות בהערכת חסר יעלה בעשור הבא, תהליך בו יהיו הרבה מנצחים ומפסידים. "החברות שלא משתנות יישארו מאחור – לא משנה כמה חזק המותג שלהם. מי שלא ידע להמציא את עצמו מחדש - יתקשה. העתיד זה גישה לתוכן לפי דרישה כל הזמן ומכל מכשיר. זה מה שיכריע איזה אינדיבידואלים, חברות ומדינות יצליחו בעולם. זה עולם הייפר-מחובר, בו עבודות וכסף זזים במהירות שלא ראינו קודם. בעתיד לכל אחת תהיה תחנת טלוויזיה משלו. אנשים ישדרו שם את משחקי הכדורגל של הילדים שלהם".

מוריס לוי הסכים ש"אנחנו נכנסים לעידן של שינוי. הכל ישתנה. מה שאנשי החדשנות ממציאים ילך למקומות שהם עצמם לא מדמיינים. אל תצפו שהם יגידו לכם מה יקרה מחר - זה אתם וכל האנשים שמשתמשים בכלים שלהם שישנו את העולם. הכל קורה מחוץ למיינסטרים. אמזון הייתה צריכה להיות ממוצאת על ידי וולמרט. גוגל הייתה צריכה להיות מומצאת על ידי מיקרוסופט. מי שממציא את העתיד לא מגיע בהכרח מחברה גדולה ומבוססת".

פרס וצ'יימברס מציגים: פרוייקט לשילוב עובדים מהמגזר הערבי

בסוף הדיון הציגו נשיא המדינה שמעון פרס וג'ון צ'יימברס את החברות המשתתפות בפרויקט מענתק – אותו מקדמת סיסקו עם הנשיא מפברואר האחרון. במסגרת הפרויקט מעודדות חברות היי-טק לקחת לעבודה עובדים מהמגזר הערבי, ואלו מקבלים עזרה בהשמה ובהכנה לראיונות עבודה. בכנס הוכרז כי גם חברת בזק הצטרפה לפרויקט, בו נמצאות כבר חברות ענק כמיקרוסופט, גוגל, אינטל, אמדוקס, IBM, מטריקס, סאן דיסק, סיסקו, צ'ק פוינט ועוד. "המטרה שלנו היא 12,000 ערבים מועסקים בחברות היי-טק תוך ארבע שנים, ואנחנו מאמינים שזו מטרה שהיא בהחלט ברת השגה", אמר צ'יימברס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully